Przypomina mi się początek tego roku. Zafundowałam sobie na 40-te urodziny rodzinną wyprawę aby odkrywać uroki Tajlandii. Był 21 stycznia. Leżałam sobie leniwie na bielutkiej plaży, podziwiałam turkus Morza Andemańskiego. Otworzyłam wiadomości w jednym z polskich serwisów informacyjnych i przeczytałam o tajemniczym wirusie, który zabija w Chinach. Pojawił się też przypadek śmiertelny w Tajlandii. Przestraszyłam...
Wpadła mi ostatnio w ręce książka Philipa Kotlera pt. "Marketing 4.0". Szczerze mówiąc Kotler zawsze kojarzył mi się ze studiami i wiedzą totalnie książkową, za mało praktyczną. Ale tą książką jestem totalnie zachwycona. Skłoniła mnie ona do napisania dzisiejszego artykułu, którym to chciałabym Cię zachęcić do przeanalizowania w której erze znajduje się obecnie Twój marketing......
Bon Turystyczny - czy to realne wsparcie? Nie dla wszystkich... Gdy piszę ten tekst na biurku Prezydenta RP leży ustawa pt. bon turystyczny, czyli program wsparcia polskiej turystyki w czasie pandemii koronawirusa. Jak czytamy na stronie Ministerstwa Rozwoju jest to wsparcie polskich rodzin. Ale ja postaram się spojrzeć na program jako na wsparcie polskiej branży...
Stało się. 4 maja, po prawie dwóch miesiącach mamy zgodę na ponowne otwarcie miejsc noclegowych w tym hoteli. Nastroje wśród hotelarzy jednak dość sceptyczne. Czego się obawiamy? Przede wszystkim tego, że nie będzie dla kogo tych hoteli otwierać... Zacznijmy od faktów na dzień 29 kwietnia 2020, czyli przeanalizujmy zalecenia Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektora...
Długo zwlekałam z wpisem na temat koronawirusa, a to dlatego, że sytuacja jest tak dynamiczna, że to co napiszę dziś, jutro może być już zupełnie nieaktualne. Dziś wiemy już, że mamy globalną pandemię, w kraju pozamykane szkoły, kina, teatry, muzea, zakaz organizowania imprez masowych. A turystyka i hotelarstwo zmagają się z największym kryzysem od 2008...
Jeśli masz choć podstawową wiedzę marketingowo-sprzedażową wiesz doskonale, że Twoich Klientów oraz Gości trzeba posegmentować. Segmentacja Klienta jest jednym z podstawowych elementów strategii marketingowej. Musimy wiedzieć dla kogo jest nasz hotel, nasza usługa. Zapewne kiedy porozmawiasz z którymkolwiek pracownikiem Twojego obiektu będzie w stanie odpowiedzieć na pytanie kto przyjeżdża do Waszego obiektu. Przykładowe segmenty...
Hotelowy Power Day (spotkanie organizowane przez Violettę Hamerską) - o tej konferencji miałam okazję jedynie czytać w social mediach i słuchać relacji branżowych znajomych, którzy wzięli udział w edycjach 1. i 2. Mi nie było dane w nich uczestniczyć, ale tyle dobrego ile usłyszałam o tym wydarzeniu sprawiło, że nabrałam chęci by osobiście sprawdzić skąd...
Newslettery z ofertami są jak akwizytorzy - każda firma chce aby dla nich sprzedawali, ale nikt nie chce z nimi rozmawiać, bo z góry wiadomo, że ich jedynym zadaniem jest sprzedawać! Liczyłeś kiedyś ile maili od firm dziennie dostajesz? Ja policzyłam właśnie te z wczoraj: 38. A wydawało mi się, że nie jestem praktycznie nigdzie...
Jaki hotele mają pomysł na pozyskiwanie Klienta MICE? Rozmawiam z hotelarzami, wertuję oferty i zauważam, że temat dla hotelowych działów Sales&Marketing jest dość trudny. Dlaczego? Branża eventowa to potężna machina. To bardzo wyspecjalizowany przemysł. Aby hotel mógł w nim zaistnieć, musi w niego wejść, zrozumieć go, nawiązać relacje z ludźmi w nim pracującymi na...
Liczba fanów Instagrama codziennie rośnie. Nic więc dziwnego, że sprawna komunikacja przy pomocy tego medium staje się dziś równie ważna, co kilka lat temu komunikacja na Facebooku. Najważniejszy jest pomysł! W social mediach nie tylko warto być - trzeba się też wyróżniać. Aby tego dokonać dobrze jest prowadzić je w sposób spójny oraz...
Najnowsze komentarze