Jak sprzedawać więcej niedziel w hotelu? * HoteLike - marketingowe rozwiązania dla hoteli i restauracji Skip to main content

Jak sprzedawać więcej niedziel w hotelu?

Jak sprzedawać więcej niedziel w hotelu?

Niedziele są wielkim wyzwaniem w każdym obiekcie hotelowym, w Twoim pewnie też? W wielu obiektach, w których pracowałam obłożenie w niedziele sięgało kilku – kilkunastu procent (z wyjątkiem specjalnych wydarzeń albo wakacji w Sopocie).

W tym artykule zastanowię się (i chciałabym byś Ty również to zrobił) nad bolączkami gości, którzy mieliby przyjechać do Twojego hotelu w niedzielę oraz jak tym bolączkom zaradzić. Zastanowię się również nad bolączkami przyjazdu do hotelu w innym niż niedziela dniu tygodnia i przedstawię przyjazd w niedzielę jako korzyść dla Twojego gościa.

Zaczynajmy!

 

Bolączka nr 1: W poniedziałek muszę wrócić do pracy (dziecko do szkoły).

– Wiesz jak wielu turystów bierze sobie wolny piątek aby dojechać do hotelu o w miarę wczesnej porze aby skorzystać z piątku? Mnóstwo. Zachęć gości do wzięcia wolnego poniedziałku zamiast piątku. Przygotuj specjalny pakiet od soboty do poniedziałku i pokaż różnicę w cenie.  Nie martw się, że sprzedasz taniej gościowi, który chciał kupić to samo drożej. Piątek dużo łatwiej uda Ci się sprzedać innemu gościowi!

– Zaoferuj gościom, którzy są na weekend u Ciebie, możliwość przedłużenia weekendu do poniedziałku po atrakcyjnej cenie.

– Jeśli nie chcesz obniżać ceny, zaoferuj dodatkową wartość do pobytu – np. darmowe konsultacje w spa w niedzielny wieczór – zaplanuj coś, co nie będzie Cię nic kosztować, wykorzystaj czas tych, którzy i tak są w tym dniu w pracy.

 

Bolączka nr 2: Konferencja/szkolenie w hotelu/spotkanie służbowe w mieście zaczyna się w poniedziałek – po co mam jechać wcześniej?

– A choćby po to aby spokojnie się wyspać i zdążyć na poranne poniedziałkowe spotkanie. Znów możesz przedstawić korzystniejsze warunki: zaoferować bezpłatny parking na niedzielę, albo specjalny rabat na masaż pleców w niedzielny wieczór – coś co sprawi, że biznesmen będzie czuł realną wartość w tym, że dotrze do Ciebie dzień wcześniej.

– zaoferuj też organizatorowi konferencji/szkolenia poniedziałkowego po pierwsze atrakcyjniejszą cenę jeśli rozpocznie szkolenie w niedzielę, po drugie specjalną cenę na nocleg dla gości spotkania, jeśli zdecydują się przyjechać dzień wcześniej.

 

Bolączka nr 3: Niedziela to weekend – czas dla rodziny, a nie na służbowe wyjazdy

– zaoferuj gościowi biznesowemu atrakcyjną stawkę za pobyt osoby towarzyszącej/rodziny – przed rozpoczęciem poniedziałkowych spotkań może zafundować rodzinie miły wspólny niedzielny czas

 

Bolączki związane z przyjazdem w popularnym terminie

W czasie ferii czy wakacji przyjęło się, że „turnus” trwa od soboty do soboty. Przełam ten trend – zaproponuj atrakcyjny pakiet od niedzieli do poniedziałku, albo od niedzieli do piątku – jeśli liczysz na duży zarobek w weekend. Aby przekonać gościa do wyboru tej opcji, wykorzystaj kilka bolączek, które z pewnością mogą popsuć niejeden rodzinny wypad:

korki – kto z nas lubi stać w kilkukilometrowym korku na rogatkach miasta przed i po każdym weekendzie czy „turnusie”?

tłumy: na basenie, w restauracji, na parkingu, placu zabaw

wyższe ceny: niewielkim rabatem postawisz kropkę nad i.

 

Komu jeszcze zupełnie nie przeszkadza dzień tygodnia wybierając się do hotelu?

kobietom w ciąży (jeśli korzystają już ze zwolnienia) – na pewno chętnie zrelaksują się przed porodem – pamiętaj specjalny pakiet tylko od niedzieli!

matki małych dzieci, które wychowują je same w domu – zaproponuj ciekawy pakiet dla mamy z dzieckiem, zorganizuj opiekunkę aby dać mamie chwilę wytchnienia

przedstawiciele wolnych zawodów – lekarze, prawnicy, artyści – zaoferuj ciekawą atrakcję niedzielną (kreatywną, dostosowaną do tej grupy docelowej) aby zachęcić ich do przyjazdu właśnie w tym dniu tygodnia.

 

Masz swoje pomysły na sprzedawanie niedziel? Podziel się z nami – zostaw komentarz lub napisz maila. Testuj, analizuj i wprowadzaj w życie.

Jeśli zainteresował Cię ten artykuł i chcesz być na bieżąco z treścią, która będzie się tu pojawiać, zapisz się na mój newsletter. W prezencie otrzymasz linka do skarbnicy przydatnych szablonów, które ułatwią Ci pracę.

Myślisz, że ta wiedza mogłaby się przydać jeszcze komuś? Podziel się tym artykułem ze znajomymi.

Pozdrawiam i powodzenia w sprzedaży!

Ania

You may also like

Czy masz już zbudowany awatar klienta?

Jeśli masz choć podstawową wiedzę marketingowo-sprzedażową wiesz doskonale, że Twoich Klientów oraz Gości trzeba posegmentować....

CTA – drobiazg, którego hotele nie stosują w swoim marketingu…

Zastosuj jeden mały trik aby zwiększyć szansę na nowe rezerwacje.

12 działań, które musisz podjąć w fazie pre-openingu hotelu – część 2

Witaj. W poprzednim artykule, przedstawiłam 5 działań sprzedażowo-marketingowych, które musisz podjąć w fazie pre-openingu. Dziś...

One Comment

  1. Magda

    Aniu, ciekawe podpowiedzi. Jeżdżąc z rodziną bardzo często wybieram niedziele poza sezonem, bo: 1. szybszy dojazd (minimalny ruch, puste autostrady), 2. mam pewność, że nie trafimy na huczną imprezę weselną 😉

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*