Reklama w Tripadvisor * HoteLike - marketingowe rozwiązania dla hoteli i restauracji Skip to main content

Reklama w Tripadvisor

Reklama w Tripadvisor

Reklama w Tripadvisor – najpopularniejszym serwisie przeznaczonym do dodawania oraz sprawdzania recenzji hoteli czy restauracji była dotychczas nieco ograniczona i dość skomplikowana. Aby pojawić się w wynikach wyszukiwania na pierwszej stronie czy na pierwszych miejscach trzeba było sobie na to po prostu zapracować opiniami.

 

Wielki ukłon w stronę restauratorów

 

Od niedawna Tripadvisor wprowadził możliwość  reklamowania się w systemie pay-per-click w bardzo przystępny dla każdego sposób dla właścicieli restauracji. Hotele mają swoje inne możliwości w tym zakresie.

Wynikiem reklamy restauracji jest pojawienie się obiektu na pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania (rotacyjnie z innymi miejscami, które również się w danej lokalizacji reklamują), a płaci się wtedy kiedy osoba kliknie w prezentację restauracji. Oczywiście poszukujący lokalu widzi napis TREŚĆ SPONSOROWANA, ale nadal dla niektórych restauracji, zwłaszcza nowych, pojawienie się w tym miejscu w wynikach wyszukiwania to wielka szansa.

 

 

Do wyboru mamy kilka opcji reklamy w zależności od budżetu, jaki zamierzamy wydać na reklamę. Dla wybranej przykładowej restauracji koszt kliknięcia przy wyborze kampanii za 190 EUR miesięcznie wynosi 0,38 EUR (czyli ok. 1,70 zł). Im mniej chcemy wydać w miesiącu, tym droższy koszt za jedno kliknięcie.

 

 

Zalety reklamy w Tripadvisor

 
Zalet reklamy w Tripadvisor (zwłaszcza dla tych restauracji, które znajdują się daleko w wynikach wyszukiwania w swojej lokalizacji) nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć… Wiemy doskonale, że z Tripadvisora korzystają w znakomitej większości turyści (najczęściej zagraniczni). Jeśli liczysz na ten właśnie segment rynku, koniecznie skorzystaj z tej formy reklamy.

Zaletą jest również fakt, że płaci się wtedy kiedy ktoś w nas kliknie  ( czyli wyrazi chęć poznania nas bliżej), a nie za samo wyświetlenie.

 

Czy ta reklama ma jakieś wady?

 

  • na razie jest bardzo prosta i nie ma zbyt wielkich możliwości wyboru (porównując np. do możliwości, jakie daje reklama na Facebooku)
  • brak wyboru harmonogramu wyświetlania reklam powoduje, że w połowie dnia możemy wydać już cały nasz dzienny budżet
  • reklama wyświetla się na desktopach oraz w przeglądarkach na urządzeniach mobilnych, nie wyświetla się w aplikacji Tripadvisor.

 

Statystyki

 

Oczywiście w każdej chwili możemy zajrzeć do statystyk reklamy, jednak tak jak i sama reklama są one dość proste.

 

Gdzie to ustawić?

 

W swoim panelu zarządzania w Tripadvisor wybierz po prostu przycisk REKLAMY  dalej Tripadvisor prowadzi Cię automatycznie. Dopóki ta forma reklamy jest tak prosta i nie wymaga wielkich umiejętności, nie potrzebujesz do tego wyspecjalizowanych firm, które znają wszelkie możliwe tajniki (tak jak to się dzieje w przypadku reklamy w Google czy Facebooku).

Tu nie dasz rady nic popsuć 😉

 

Z pewnością serwis Tripadvisor będzie rozwijał tę gałąź swojej działalności. Dziś warto wykorzystać to narzędzie marketingowe mimo jego prostoty i drobnych wad. Dla niektórych restauracji (nowych, znajdujących się w popularnych lokalizacjach, gdzie o pierwszą pozycję bije się kilkaset firm) będzie to świetna okazja aby zostać zauważonym tam, gdzie dotychczas nie miały na to żadnych szans.

Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże zdobyć Twojej restauracji więcej gości. Jeśli uważasz, że ta wiedza mogłaby przydać się komuś jeszcze, podziel się tym artykułem. Przyciski do tego znajdziesz pod artykułem.

Jeśli chciałbyś podzielić się swoimi doświadczeniami w kwestach powyższych lub jeśli masz jakieś pytania, zostaw mi komentarz lub napisz maila.

Jeśli zainteresował Cię ten artykuł i chcesz być na bieżąco z treściami, które będą się tu pojawiać, zapisz się na mój newsletter. W prezencie otrzymasz linka do skarbnicy przydatnych szablonów, które ułatwią Ci pracę.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia!

Ania

You may also like

7 lekcji marketingu od Steve’a Jobsa

Steve Jobs był niewątpliwie wyjątkową osobowością. Do dziś ma swoich wielkich zwolenników, a wręcz miłośników...

Newsletter vs powiadomienia push w hotelarstwie

Zabierając się do napisania tego artykułu odwiedziłam strony kilkunastu polskich hoteli. Praktycznie każdy ma zakładkę...

Jak zorganizować legalny konkurs na Facebooku?

Chcesz zorganizować konkurs na Facebooku, ale słyszałeś, że nie wszystko tam wolno? Kliknij i sprawdź...

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*