Nowy Rok przywitał nas marketingowców wielką „bombą” od Facebooka. Gigant z Menlo Park w kalifornijskiej Dolinie Krzemowej zmienia diametralnie zasady gry i niestety będzie nam trudniej.
Na czym polegać będzie zmiana?
11 stycznia Mark Zuckerberg wydał oświadczenie, że zmienia zasady pojawiania się postów na naszych tablicach. Motywatorem tej decyzji są podobno głosy od wielu użytkowników, którzy skarżą się, że w swoim newsfeedzie widzą za dużo postów stron i marek, a za mało znajomych i rodziny. A więc dobry wujek Mark postanowił uciąć zasięgi od stron i marek po to, by na naszych tablicach pojawiało się więcej postów od naszej społeczności. Przekonuje, że chce wrócić do pierwotnego przeznaczenia Facebooka, które po drodze gdzieś nam zupełnie zniknęło, czyli medium społecznościowego.
W związku z tym musimy przygotować się na to, że bezpowrotnie minęły czasy, w których wrzucamy na Facebooka post i liczymy, że zobaczy go większość naszych fanów i jeszcze do tego mnóstwo ich znajomych. Dziś aby tak się stało będziesz musiał Facebookowi zapłacić.
Jakie masz opcje?
W tej sytuacji masz dwa wyjścia:
- traktować Facebooka czysto wizytówkowo, wrzucać informacje i nie przejmować się do ilu osób one docierają (ale zastanów się czy nie szkoda pieniędzy na pracę osoby, która się nim zajmuje oraz utraconych możliwości, które daje FB)
- pogodzić się z nową polityką i… nauczyć się efektywnie reklamować na Facebooku (ewentualnie zlecić to profesjonalistom)
Jak widzisz, Twoja strategia odnośnie tego medium będzie musiała się zmienić. Lepiej przygotuj się do tego już dziś zanim zauważysz, że posty Twojego hotelu drastycznie zmniejszyły zasięgi i zaczniesz winić za to dział marketingu 🙂
Reklamy zdrożeją?
Musisz też zdać sobie sprawę, że od momentu kiedy nowy algorytm zacznie działać, miejsca na reklamę zrobi się mniej, a chętnych do reklamowania się więcej. Czyli… stawki poszybują w górę. Chyba, że Mark Zuckerberg szykuje dla nas jeszcze jakieś nowinki, o których na razie nie wiemy…
Jak utrzymać widoczność treści?
Jest kilka trików jak sprawić aby nasze posty docierały do naszych fanów. Jeśli myślisz, że dobrze je znasz, możesz być w błędzie. Facebook zapowiedział bezwzględną walkę z postami, które mają w zamyśle generować zaangażowanie w sztuczny sposób. Zaliczają się do tego wszelkie posty z głosowaniem reakcjami, zachęcaniem do oznaczania znajomego, zostawianiem bezwartościowych komentarzy czy z zachętą do udostępniania postu w zamian za coś. Jeśli zastosujesz taki trik raz, nic się nie stanie, ale gdy już spróbujesz działać w ten sposób na co dzień, „rating” Twojej strony spadnie i przestaniesz wyświetlać się na tablicach swoich fanów w ogóle.
Które treści Facebook dziś lubi i pokazuje wysoko? Przede wszystkim wszelkie odmiany video. Oraz posty z grup. Zajrzyj na swojego Facebooka i zobacz, że na 10 postów, które Ci się wyświetlają, 8 to najpewniej są jakieś filmiki, relacje na żywo lub dyskusje w grupach, do których należysz. Wiedząc to staraj się publikować więcej treści video. Możesz też pomyśleć o stworzeniu grupy wśród swojej społeczności i tam się z nią komunikować.
„Wyświetlaj najpierw”
Jest jeszcze jeden fajny trik, który jak najbardziej polecam zastosować. Wiele osób polubiło Twój fanpage ponieważ chcą widzieć Twoje posty. Zachęć te osoby aby zmieniły ustawienia wyświetlania informacji od Ciebie. Jak to zrobić? Skorzystaj z tej podpowiedzi: „Aby być na bieżąco z treścią od Hotelike, wejdź proszę na nasz fanpage, rozwiń zakładkę „Obserwowane” i zaznacz opcję „Wyświetlaj najpierw”. Dzięki temu wszelkie publikowane przez Hotelike posty na pewno Ci nie umkną.”
Oczywiście prośba jak najbardziej realna ode mnie do Was 😉 Kliknij po prostu w to zdjęcie i zobacz jak szybko możesz zmienić to ustawienie. Tak samo możesz poprosić swoich fanów o to, by byli na bieżąco z treścią, którą publikujesz 🙂
Prezent od Hotelike
Jak widzisz, nowa polityka Facebooka sprawi, że reklamowanie się w tym medium stanie się w zasadzie koniecznością. W związku z tym przygotowałam dla Ciebie PREZENT. W Skarbnicy Szablonów znajdziesz dziś KUPON na darmowy miesiąc obsługi reklamowej przez Hotelike dla Twojego obiektu.
Darmową obsługę oferuję pięciu pierwszym obiektom, które się do mnie zgłoszą z tym kuponem (napisz mi po prostu e-mail z załączonym kuponem na kontakt@aniaamsolik.pl). Testowy darmowy miesiąc nie zobowiązuje do dalszej współpracy. Jeśli Ci się spodobają efekty, przedłużysz współpracę, jeśli nie, to nie 🙂 Aby otrzymać dostęp do Skarbnicy Szablonów, zapisz się do newslettera Hotelike.
Jeśli uważasz, że ta wiedza mogłaby się przydać komuś jeszcze udostępnij ten artykuł w mediach społecznościowych. Pod spodem znajdziesz odpowiednie „share buttons”.
Powodzenia!
Ania