Genialna aplikacja hotelowa * HoteLike - marketingowe rozwiązania dla hoteli i restauracji Skip to main content

Genialna aplikacja hotelowa

Genialna aplikacja hotelowa

Własna aplikacja hotelowa?

 

Pewnie nie raz zastanawiałeś się czy nie zainwestować we własną aplikację hotelową, ale koszty z tym związane skutecznie wybiły ci ten pomysł z głowy? Natomiast nadal pozostało Ci w głowie, że fajnie byłoby móc wysyłać gościom obecnym w Twoim obiekcie powiadomienia push z ofertami prosto na ich telefony…

 

Era mobile

 

Wyświetlanie informacji na ekranach pokojowych telewizorów jest już przeżytkiem i mało kiedy działa. Dziś wszyscy jesteśmy nierozerwalnie połączeni z naszymi smartfonami, całe nasze wirtualne życie jest w nich zamknięte, wiec warto zastanowić się jak wykorzystać ten trend w naszym marketingu…

 

Nowa aplikacja hotelowa – jak działa?

 

 

Na rynku pojawiło się genialne rozwiązanie: aplikacja dla hoteli ExtraInHotel. Zasada jej działania jest banalnie prosta.

Hotel rejestruje się w usłudze i robi to zupełnie za darmo.

Następnie recepcjonista przy check-in zachęca gościa do ściągnięcia aplikacji na swój telefon. Wiem, że namawianie gościa na cokolwiek brzmi złowrogo… W tym wypadku masz bardzo mocny argument w kieszeni. Rabaty i oferty specjalne zarezerwowane są tylko dla posiadaczy aplikacji. Nie ściągnie, nie otrzyma rabatu.


W którymś momencie hotel wysyła gościowi ofertę np. „Happy Hours w barze hotelowym w godzinach 15:00-18:00 – drugi drink gratis” albo jakąkolwiek inną ofertę spa, restauracji czy innych atrakcji hotelowych. Tym samym hotel zaprasza gości do wydawania pieniędzy na miejscu i robi sobie upsell.

 

            

Na czym aplikacja zarabia?

 

Zarabia, owszem, ale hotel kosztuje to grosze…

1 zł netto od każdego pokoju w hotelu, za cały miesiąc. Czyli 20 pokojowy hotel zapłaci 20 zł netto, 100 pokojowy hotel zapłaci 100 zł netto za miesiąc korzystania z aplikacji. Za taką kwotę możemy publikować do 20 ofert jednocześnie. Przez cały czas.

W cenie mamy:

  • Możliwość dodawania promocji on-line,
  • edycję wszystkich ofert,
  • zmiany jednych promowanych atrakcji na inne.

Bez znaczenia jest ilość osób pobierających aplikację oraz ilość uruchomień aplikacji na telefonach gości. Treści mogą być promowane w trzech językach: języku polskim, angielskim i niemieckim. Co istotne, oferty wewnętrzne hotelu, na przykład restauracji czy spa mogą być promowane jako atrakcja turystyczna regionu. Cena takiej promocji wynosi 1 zł netto dziennie.

 

Sprzedaż w czasie rzeczywistym

 

Co jeszcze jest fajne to fakt, że możesz reagować w czasie rzeczywistym na sytuację (czego nie zrobisz przy pomocy materiałów drukowanych). Możesz napisać gościom, że masz dwa wolne tory bowlingowe na godzinę 18:00. Dla gości którzy je zarezerwują oferujesz buty do bowlingu gratis, albo bowling o 30% taniej… Cokolwiek 🙂 A ponieważ takie sytuacje wyskakują nagle, ich termin jest krótki, więc i koszty wyświetlania oferty liczą się w groszach…

Jeśli obawiasz się, że ani Ty ani Twoi pracownicy nie będziecie mieli czasu przygotować ofert, możesz zlecić przygotowanie pakietu kilkunastu ofert ludziom z ExtraInHotel.

 

Na aplikacji możesz też zarabiać!

 

Tak. W aplikacji Twoim gościom mogą wyświetlić się również oferty pobliskich atrakcji, na które wyrazisz zgodę. Na przykład niedaleko Twojego obiektu znajduje się galeria handlowa, kino, tor gokartowy etc. Za wyświetlenie oferty atrakcji gościom płaci oczywiście właściciel atrakcji, ale tylko połowa ich należności trafia do ExtraInHotel, a druga połowa do… Twojego hotelu!

Zarobione w ten sposób środki możesz spieniężyć lub zachować na swoim koncie aby z nich korzystać wyświetlając swoje oferty.

Dzięki rozszerzeniu swojej oferty, wyręczasz gości w szukaniu atrakcji w okolicy, a więc dajesz im fajną wartość dodaną. Skracasz też czas, który zajmują recepcjonistom, kiedy pytają o to, co można zrobić w okolicy 🙂

 

     .   

Darmowy okres testowy

 

Aplikacja jest nowa. Wiem, że planują wejść w nią największe sieci w Polsce. Rejestrując się dziś masz możliwość wysyłania ofert gościom za darmo przez pierwsze 30 dni! Idealna opcja aby przetestować aplikację oraz aby zarobić trochę więcej na swoich gościach w okresie kiedy do sezonu zostało kilka miesięcy.

Zarejestrować się oraz dowiedzieć więcej o aplikacji możesz tu: REJESTRACJA

Z mojego punktu widzenia posiadanie własnej aplikacji hotelowej jest elementem marketingu XXI w. Zwłaszcza, że naszymi gośćmi są dziś w dużym stopniu tzw. Millennialsi, dla których zamykanie wszystkiego, co się tylko da we własnym smartfonie, jest nie tylko wygodne ale też trendy.

Do tej pory inwestowanie we własną aplikację było dość kosztowne. Dziś rynek podaje hotelom na tacy świetne rozwiązanie, które za jakiś czas będzie pewnie tak oczywiste jak to, że należy być w Booking czy posiadać własną stronę www… Zobacz krótki filmik promocyjny aplikacji:

 

Jeśli spodobał Ci się ten artykuł i chcesz zdobywać więcej przydatnych informacji od Hotelike, zapisz się na mój newsletter. W podziękowaniu za zapisanie się, otrzymasz link do Skarbnicy Szablonów, które ułatwią Ci codzienną pracę.

 

Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże Ci zwiększyć przychody ze sprzedaży dzięki upsellingowi ofert dodatkowych. Jeśli uważasz, że wiedza tu przekazana, mogłaby się przydać komuś jeszcze, udostępnij ten artykuł w swoich mediach społecznościowych. Dziękuję!

Pozdrawiam i życzę powodzenia w sprzedaży!

Ania

You may also like

9 pomysłów na angażujące wpisy na Facebooka

Posty na hotelowym czy restauracyjnym Facebooku powinny spełniać minimum trzy role. Nasz fanpage powinien: informować...

Jak sprzedawać przez telefon część 2: sprzedaż reaktywna

Magdalena, w poprzednim artykule "Jak sprzedawać przez telefon, część 1: sprzedaż aktywna", zdradziła Wam klika...

Instagram: 6 sposobów na wykorzystanie w pełni jego możliwości

[Zapraszamy też do wpisu poświęconego Instagram Puzzle - Układanka Zdjęć na Instagram] Instagram. Bardzo długo...

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*