Genialna aplikacja hotelowa * HoteLike - marketingowe rozwiązania dla hoteli i restauracji Skip to main content

Genialna aplikacja hotelowa

Genialna aplikacja hotelowa

Własna aplikacja hotelowa?

 

Pewnie nie raz zastanawiałeś się czy nie zainwestować we własną aplikację hotelową, ale koszty z tym związane skutecznie wybiły ci ten pomysł z głowy? Natomiast nadal pozostało Ci w głowie, że fajnie byłoby móc wysyłać gościom obecnym w Twoim obiekcie powiadomienia push z ofertami prosto na ich telefony…

 

Era mobile

 

Wyświetlanie informacji na ekranach pokojowych telewizorów jest już przeżytkiem i mało kiedy działa. Dziś wszyscy jesteśmy nierozerwalnie połączeni z naszymi smartfonami, całe nasze wirtualne życie jest w nich zamknięte, wiec warto zastanowić się jak wykorzystać ten trend w naszym marketingu…

 

Nowa aplikacja hotelowa – jak działa?

 

 

Na rynku pojawiło się genialne rozwiązanie: aplikacja dla hoteli ExtraInHotel. Zasada jej działania jest banalnie prosta.

Hotel rejestruje się w usłudze i robi to zupełnie za darmo.

Następnie recepcjonista przy check-in zachęca gościa do ściągnięcia aplikacji na swój telefon. Wiem, że namawianie gościa na cokolwiek brzmi złowrogo… W tym wypadku masz bardzo mocny argument w kieszeni. Rabaty i oferty specjalne zarezerwowane są tylko dla posiadaczy aplikacji. Nie ściągnie, nie otrzyma rabatu.


W którymś momencie hotel wysyła gościowi ofertę np. „Happy Hours w barze hotelowym w godzinach 15:00-18:00 – drugi drink gratis” albo jakąkolwiek inną ofertę spa, restauracji czy innych atrakcji hotelowych. Tym samym hotel zaprasza gości do wydawania pieniędzy na miejscu i robi sobie upsell.

 

            

Na czym aplikacja zarabia?

 

Zarabia, owszem, ale hotel kosztuje to grosze…

Za jednorazową prezentację oferty gościom hotel płaci 0,041 zł netto/24h/każdy pokój hotelowy. Czyli jeśli masz 100 pokoi, w tym 50 zajętych i chcesz wysłać ofertę do wszystkich gości w hotelu, płacisz 0,041 zł x 100 = 4,10 zł. Jeśli masz 100% obłożenie, też płacisz 4,10 zł.

Ale jeśli masz jakąś szybką ofertę, która trwa od teraz przez najbliższe 5h, zapłacisz jedyne: 0,041 zł x 100 x 5/24 = 0,85 zł! Koszty dotarcia do gości, których masz na miejscu są zdecydowanie niższe niż zaprojektowanie, wydrukowanie i kolportaż do nich ulotek.

Kwota za wysyłkę jest niezależna od tego ilu gościom ją wysyłasz, a wynika z ilości posiadanych przez Ciebie pokoi oraz czasu, na jaki chcesz aby była aktywna w aplikacji. Przy hotelu 30-pokojowym wysyłka jednej oferty na 24h to całe 1,5 zł!

 

Sprzedaż w czasie rzeczywistym

 

Co jeszcze jest fajne to fakt, że możesz reagować w czasie rzeczywistym na sytuację (czego nie zrobisz przy pomocy materiałów drukowanych). Możesz napisać gościom, że masz dwa wolne tory bowlingowe na godzinę 18:00. Dla gości którzy je zarezerwują oferujesz buty do bowlingu gratis, albo bowling o 30% taniej… Cokolwiek 🙂 A ponieważ takie sytuacje wyskakują nagle, ich termin jest krótki, więc i koszty wyświetlania oferty liczą się w groszach…

Jeśli obawiasz się, że ani Ty ani Twoi pracownicy nie będziecie mieli czasu przygotować ofert, możesz zlecić przygotowanie pakietu kilkunastu ofert ludziom z ExtraInHotel.

 

Na aplikacji możesz też zarabiać!

 

Tak. W aplikacji Twoim gościom mogą wyświetlić się również oferty pobliskich atrakcji, na które wyrazisz zgodę. Na przykład niedaleko Twojego obiektu znajduje się galeria handlowa, kino, tor gokartowy etc. Za wyświetlenie oferty atrakcji gościom płaci oczywiście właściciel atrakcji, ale tylko połowa ich należności trafia do ExtraInHotel, a druga połowa do… Twojego hotelu!

Zarobione w ten sposób środki możesz spieniężyć lub zachować na swoim koncie aby z nich korzystać wyświetlając swoje oferty.

Dzięki rozszerzeniu swojej oferty, wyręczasz gości w szukaniu atrakcji w okolicy, a więc dajesz im fajną wartość dodaną. Skracasz też czas, który zajmują recepcjonistom, kiedy pytają o to, co można zrobić w okolicy 🙂

 

     .   

Darmowy okres testowy

 

Aplikacja jest nowa. Wiem, że planują wejść w nią największe sieci w Polsce. Rejestrując się dziś masz możliwość wysyłania ofert gościom za darmo przez pierwsze 30 dni! Idealna opcja aby przetestować aplikację oraz aby zarobić trochę więcej na swoich gościach w okresie kiedy do sezonu zostało kilka miesięcy.

Zarejestrować się oraz dowiedzieć więcej o aplikacji możesz tu: REJESTRACJA

Z mojego punktu widzenia posiadanie własnej aplikacji hotelowej jest elementem marketingu XXI w. Zwłaszcza, że naszymi gośćmi są dziś w dużym stopniu tzw. Millennialsi, dla których zamykanie wszystkiego, co się tylko da we własnym smartfonie, jest nie tylko wygodne ale też trendy.

Do tej pory inwestowanie we własną aplikację było dość kosztowne. Dziś rynek podaje hotelom na tacy świetne rozwiązanie, które za jakiś czas będzie pewnie tak oczywiste jak to, że należy być w Booking czy posiadać własną stronę www… Zobacz krótki filmik promocyjny aplikacji:

 

Jeśli spodobał Ci się ten artykuł i chcesz zdobywać więcej przydatnych informacji od Hotelike, zapisz się na mój newsletter. W podziękowaniu za zapisanie się, otrzymasz link do Skarbnicy Szablonów, które ułatwią Ci codzienną pracę.

 

Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże Ci zwiększyć przychody ze sprzedaży dzięki upsellingowi ofert dodatkowych. Jeśli uważasz, że wiedza tu przekazana, mogłaby się przydać komuś jeszcze, udostępnij ten artykuł w swoich mediach społecznościowych. Dziękuję!

Pozdrawiam i życzę powodzenia w sprzedaży!

Ania

You may also like

Marketing nieoczywisty hotelu czyli o tym, czy warto brać udział w konkursach branżowych

W zeszłym roku, z ramienia hotelu dla którego pracowałam, wzięłam udział w konkursie organizowanym przez...

Za co płaci gość hotelowy?

Jesteś właścicielem hotelu, Managerem Sprzedaży lub prowadzisz marketing hotelu. Twój cel to sprzedać jak najwięcej...

12 działań, które musisz podjąć w fazie pre-openingu hotelu – część 1

Pre-opening hotelu to bardzo ważna faza rozwoju każdego obiektu hotelarskiego. Niezależnie od tego czy jesteś...

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*