Blog hotelowy - czy warto go prowadzić? Case study Hotelike.pl * HoteLike - marketingowe rozwiązania dla hoteli i restauracji Skip to main content

Blog hotelowy – czy warto go prowadzić? Case study Hotelike.pl

Blog hotelowy – czy warto go prowadzić? Case study Hotelike.pl

Po co firmy prowadzą dziś bloga?

 

Zauważyłeś pewnie, że od jakiegoś czasu na wielu firmowych stronach pojawiły się zakładki blog. Niektóre z nich są regularnie uzupełniane wpisami, inne świecą pustkami. Ci pierwsi z pewnością zauważyli już korzyści, jakie niesie ze sobą pisanie firmowego bloga. Jeśli na stronie Twojego obiektu nie ma jeszcze takiej zakładki, bardzo polecam spróbować. Pokażę Ci na przykładzie hotelike.pl dlaczego warto prowadzić blog hotelowy.

 

Case study hotelike.pl

 

Na pewno nie raz zastanawiałeś się co zrobić aby w wynikach wyszukiwania Google być jak najwyżej. Zapewne współpracujesz lub współpracowałeś kiedyś firmą od SEO (Search Engine Optimalization). Prawda jest taka, że metod SEO jest wiele, ale dla Google zdecydowanie najbardziej liczą się te strony, które zawierają wartościowe treści.

Blog hotelike wystartował w marcu 2017 r. W pierwszych 3 miesiącach funkcjonowania w zasadzie nie pojawiał się w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google. Dla giganta był po pierwsze nową stroną, po drugie posiadał mało treści. Musiał udowodnić, że jest wartościowy dla swoich czytelników. W tym miejscu zrobię małą dygresję: w wynikach wyszukiwania Google nic nie dzieje się z dnia na dzień (chyba że jest to reklama AdWords). Jeśli na dane słowo kluczowe chcesz plasować się wyżej i chcesz to zrobić przy pomocy bloga hotelowego, musisz uzbroić się w cierpliwość (przy czym cierpliwość = kilka miesięcy regularnego blogowania).

 

 

Moje wpisy od marca 2017 pojawiają się na blogu regularnie co 2-3 tygodnie. Po około pół roku blogowania i stosowania się do zasad SEO (szczegóły znajdziesz niżej w artykule), już 30% gości na mojej stronie byli to goście z bezpłatnych wyników wyszukiwania Google.

 

Ale prawda jest taka, że im więcej wartościowych treści na danej stronie tym przyjaźniej traktuje ją Google. Tym samym po roku blogowania już połowa gości były to osoby z Google Organic Search. Chciałabym w tym miejscu zaznaczyć, że nie było miesięcy, w których stosowałabym jakieś specjalne kampanie reklamowe. Bardzo konsekwentnie dostarczam treści na bloga i stosuję zawsze podobne sposoby promowania tych treści. A więc wyniki każdego miesiąca są jak najbardziej porównywalne.

 

 

Poniżej znajduje się wykres z Google Analytics za maj 2018, który pokazuje że aż 63% gości odwiedzających bloga w maju przyszło z bezpłatnych wyników wyszukiwania Google. Na ten wynik z pewnością spory wpływ mają zmiany w algorytmach Facebooka, które zadziały się w ostatnich kilku tygodniach.

 

 

Dla zobrazowania sytuacji przedstawiam wykres z Google Analytics dla hotelike dla kanału Facebook. Jak widać od kwietnia 2018 mimo rosnącej stale ilości facebookowych fanów, mimo udzielaniu się w dyskusjach w różnych grupach branżowych, ilość przekierowań z Facebooka do strony drastycznie spadła.

 

 

Yoast SEO

 

Wpisy na bloga zdecydowanie muszą mieć pewną formę aby były skuteczne pod kątem wyszukiwarek. Wspomniałam już wcześniej że Google premiuje tzw. wartościowe treści. To oznacza że absolutnie nie będziesz miał szansy wybić się w wyszukiwarce, jeśli Twój artykuł będzie złożony z 3 zdań i każde z nich będzie naszpikowane słowami kluczowymi, na których Ci zależy. Wartościowy artykuł powinien zawierać minimum 300 wyrazów, powinien to być wpis przyjazny dla czytającego tzn. powinien posiadać akapity rozdzielone nagłówkami, nie powinien mieć zbyt długich zdań oraz akapitów. Dodatkowo dobrze aby posiadał zdjęcia i linki. Jeśli posiadasz stronę na platformie WordPress, wspaniałą wtyczką która pomoże ci pisać artykuły przyjazne dla Google, jest Yoast SEO.

Po napisaniu artykułu wtyczka pokażę Ci ogólny wynik w postaci hasła „wystarczające” lub „wymagające poprawy” lub, co jest najbardziej pożądane „dobre”. Pod artykułem natomiast zobaczysz wskazówki co należy dokładnie zrobić aby uzyskać status artykułu „dobre”.

 

 

Moim celem przy pisaniu artykułów jest uzyskiwanie statusu „dobre” dla każdego nowego wpisu. Dzięki temu osiągnęłam stan, w którym mimo sporych spadków odwiedzających z Facebooka, osiągam dziś większą ilość unikatowych użytkowników niż jeszcze pół roku temu.

 

Jakie wpisy zamieszczać jeśli posiadasz obiekt hotelowy lub restaurację?

 

Przede wszystkim musisz pisać treści które będą wniosły jakieś wartości dla Twoich odbiorców. Szukając pomysłów na artykuły, zastanów się czego Twoi potencjalni goście szukają w sieci. Możesz skorzystać z Planera Słów Kluczowych, który dostępny jest w Google AdWords aby sprawdzić jak popularne są dane frazy.

Możesz pokusić się o pisanie czegoś w stylu pamiętnika Twojego obiektu (w hotelu tak dużo się dzieje, że dla wielu byłby to ciekawy materiał. Ale tu musisz uważać, aby zasada „to co dzieje się w hotelu, zostaje w hotelu” nie została złamana, gdyż możesz stracić zaufanie swoich gości. Żadnych nazwisk, żadnych przezwisk sugerujących, kogo masz na myśli, żadnych zdjęć gości, chyba, że w pozytywach i za ich zgodą).

Pracując w obiekcie typowo biznesowym możesz pokusić się o pisanie poradnika dla meeting planerów lub organizatorów podróży służbowych. Dla gości weselnych możesz przygotować specjalne checklisty lub poradniki o tym, w jaki sposób przygotować się do tego ważnego dnia. Jeśli posiadasz restaurację możesz dzielić się przepisami na popularne dania. Użytkownik internetu skorzysta z Twojego przepisu i być może wróci do Ciebie aby porównać czy jego potrawa jest równie smaczna co potrawa przygotowana przez szefa kuchni.

 

Kto może Ci pomóc prowadzić bloga?

 

We własnym obiekcie Ty i Twój team najlepiej wiecie co się dzieje, najlepiej znacie swoją grupę odbiorców, jestecie sercem tego obiektu. Możesz natomiast posiłkować się usługami copywiriterów, którzy Wasze pomysły i Wasze doświadczenia przeleją na papier lub chociażby zredagują coś, co sami napiszecie.

Piszesz własnego hotelowego bloga? Podziel się z nami swoimi doświadczeniami. Jeśli po tym artykule masz jakiekolwiek pytania zostaw mi komentarz lub napisz maila. Jeśli spodobał ci się ten artykuł i uważasz, że jest dla Ciebie pomocny, zapisz się na newsletter hotelike. W zamian otrzymasz linka do Skarbnicy Szablonów, które ułatwią ci pracę. Jeśli uważasz że ta wiedza mogłaby przydać się jeszcze komuś, podziel się tym artykułem ze znajomymi.

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia w działaniach SEO.

Ania

You may also like

18 aplikacji dla hotelowego marketera

Marketing hotelu - czasy mojej pracy w tym dziale pamiętam bardzo dobrze i dziś wiem,...

9 pomysłów na angażujące wpisy na Facebooka

Posty na hotelowym czy restauracyjnym Facebooku powinny spełniać minimum trzy role. Nasz fanpage powinien: informować...

Plan marketingowy dla hotelu

Kiedy zasiadam do pisania tego artykułu jest 29 grudnia. Jesteśmy na końcówce roku 2017. Kiedy...

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*