18 aplikacji dla hotelowego marketera % % * % HoteLike - marketingowe rozwiązania dla hoteli i restauracji Skip to main content

18 aplikacji dla hotelowego marketera

18 aplikacji dla hotelowego marketera

Marketing hotelu – czasy mojej pracy w tym dziale pamiętam bardzo dobrze i dziś wiem, że nie korzystałam w pełni z możliwości, jakie daje nam dzisiejsza technologia. Jeśli więc Ty również masz ten kłopot, zapraszam do zapoznania się z moją listą super pomocnych, a niekiedy wręcz niezbędnych aplikacji na telefon dla Speca od Marketingu Hotelu.

 

Social Media

 

Facebook Pages Manager / Menedżer Stron

 

Ta apka pomaga nam tworzyć content na nasz fanpage bezpośrednio z telefonu. Dzięki niej możemy też sprawdzać powiadomienia, odpisywać w imieniu strony na komentarze czy wiadomości, planować posty, a także sprawdzać statystki strony.

Dla osoby obsługującej fanpage hotelu – absolutny MUST HAVE.

 

 

 

Facebook Ads Manager

 

Jeśli sam tworzysz Facebook Ads dla obiektu, ta aplikacja pozwoli Ci modyfikować reklamy, sprawdzać statystyki, dodawać nowe reklamy z poziomu swojego telefonu. Tu możesz też sprawdzić kto klika w reklamy (płeć, wiek, lokalizacja geograficzna) oraz w których miejscach w sieci (i ile kliknięcie właśnie tam kosztuje). Być może warto wyłączyć reklamę na prawej kolumnie skoro kliknięcie w tym miejscu jest aż 3 razy droższe… (patrz przykład).

 

 

 

 

Later

 

Dzięki tej aplikacji zaplanujesz posty nie tylko na Facebooka ale też na Instagrama. W Laterze możesz planować wyłącznie posty ze zdjęciem (wiec pełną funkcjonalność dla FB da Ci jednak Facebook Pages Manager), ale już dla Instagrama nie masz opcji planowania postów z poziomu aplikacji, więc Later da Ci ten komfort.

 

 

Repost

 

Kolejna apka jeśli używasz do komunikacji z gośćmi Instagrama. Często Twoi goście są lepszymi dostawcami contentu niż Ty i warto z tego korzystać! Jeśli ktoś zrobił sobie zdjęcie w Twoim obiekcie, dzięki aplikacji Repost możesz je zapisać i podać dalej wraz z całym opisem. 

 

 

Hashtags for Instagram

 

Aplikacji w tym stylu jest wiele. To ranking najpopularniejszych hashtagów, dzięki którym Twoje zdjęcia będą miały więcej polubień, a konto zdobędzie więcej obserwatorów. Hashtagi w tego typu aplikacjach zostały podzielone na kategorie, co ułatwia korzystanie z nich. Dodatkowo można łatwo kopiować całe grupy hashtagów.

 

Komunikacja w zespole

 

Google Drive

 

Dysk Google oraz dokumenty/arkusze/prezentacje Google to świetne narzędzie do współpracy na konkretnych dokumentach w zespole i to w czasie rzeczywistym. My w Hotelike, w Arkuszach Google planujemy sobie posty wewnętrznie, poprawiamy, przesuwamy w czasie, edytujemy treści tak długo aż powstanie nam końcowy efekt, który potem leci na Facebooki Klientów. Bez zbędnego przerzucania się wiadomościami czy mailami. W każdym dokumencie Google można włączyć opcję czatu i wyjaśnić sobie, co autor ma na myśli. Jeśli korzystasz z tego pakietu od Google, to warto mieć dostęp do tych treści również z poziomu mobile i do tego właśnie służy aplikacja Dysk Google.

 

 

Kalendarz Google

 

Na podobnej zasadzie jak w przypadku dokumentów Google może działać Kalendarz Google. W mniejszych obiektach czy restauracjach na kalendarzu Google prowadzi się kalendarz eventowy. Jeśli tak jest również w Twoim przypadku, a Ty odpowiadasz również za eventy w obiekcie, warto mieć apkę na telefon aby móc sprawdzić dostępność terminów kiedy zadzwoni do Ciebie potencjalny Klient, a Ty nie będziesz pod komputerem.

 

 

Nozbe / Trello

 

O Nozbe pisałam już kilka razy. Bez tego narzędzia moja firma już dawno by poległa! Jeśli masz na głowie dużo różnych projektów od najmniejszych po te naprawdę opasłe, warto uporządkować priorytety i zadania w taki sposób aby nie musieć ciągle myśleć „Co powinienem teraz zrobić”, a mieć to wszystko włożone w super sprawny system.

Naprawdę mając mnóstwo zadań, którym trzeba nadać kategorie i różne priorytety, nic tak nie pomoże usystematyzować pracy jak Nozbe. Mało tego, korzystając z narzędzia, uwolnisz swoją głowę od konieczności myślenia o tym co trzeba jeszcze zrobić i dzięki temu będziesz mieć przestrzeń na myślenie kreatywne! Ale UWAGA! Jeśli uzależnisz się od Nozbe tak, jak ja może okazać się, że jeśli nie wpiszesz sobie w zadania: ugotować obiad, możesz najzwyczajniej w świecie o tym zapomnieć 😉 Free your mind 🙂

Nozbe dodatkowo pozwala pracować nad projektami w zespołach, możesz oddelegować zadanie komuś w Nozbe i pojawi się ono w jego priorytetach.

Trello jest aplikacją, która również pomaga w planowaniu zadań. Nie jest tak rozbudowana i nie ma wszystkich świetnych funkcjonalności Nozbe, ale tu zadania też możesz współdzielić z zespołem, dzielić na na tablice, łatwo przenosić pomiędzy tablicami, a wszystko po to by jakoś uporządkować pracę swoją oraz zespołu.

Obydwie wspomniane aplikacje dają możliwość korzystania z systemu w wersji desktop oraz mobile.

 

 

 

Line

 

To taki Messeger czy WhatsUp. Po co więc kolejna aplikacja do komunikacji? Prawda jest taka, że Messengera i WhatsUpa używasz również z pewnością do celów prywatnych, więc rozmowy mogą Ci się mieszać. Line możesz zainstalować wyłącznie do komunikacji w zespole swojego hotelu. Możesz tam tworzyć poszczególne grupy np. Managerowie, Grupa Eventowa, Grupa Gastro, Grupa „Związana Z Jakimś Konkretnym Projektem”. Tematy dotyczące jednych niekoniecznie muszą dotyczyć czy interesować innych więc w ten sposób podzielisz komunikację.  W aplikacji możesz też przypinać pewne informacje na tablicy, żeby nie uciekały w rzecze konwersacji.

 

 

Branżowe

 

Pulse for booking.com

To po prostu wersja mobile Twojego centrum dowodzenia rezerwacjami czy innymi ustawieniami najpopularniejszego OTA. Bardzo przydatna do nanoszenia szybkich zmian lub odpowiadania na zapytania gości.

 

 

 

Tripadvisor Vacation Rentals Owner

 

Jeśli jesteś właścicielem apartamentu/ów na wynajem którtkoterminowy i oferujesz swoje pokoje w serwisie Tripadvisor Vacation Rentals, ta aplikacja to mobilne centrum zarządzania tym serwisem.

 

 

 

ExtraInHotel

 

O tej aplikacji napisałam oddzielny artykuł, który znajdziesz TU. Od napisania artykułu minęło już pół roku. Z aplikacji ExtraInHotel korzysta coraz więcej hoteli do sprzedaży i kolportażu swoich ofert specjalnych, więc jeśli jeszcze nie zarejestrowałeś się w aplikacji, nie czekaj! Inne hotele już korzystają z możliwości upsellingu, nie zostawaj za nimi w tyle!

 

 

Inne

 

Google Analytics

 

Ta aplikacja to nic innego jak mobilna wersja GA. Jeśli jakiekolwiek informacje z Analyticsa będą Ci potrzebne tu i teraz masz je pod ręką dzięki mobilnej apce.

p.s. Chcesz ustawić Analyticsa swojego obiektu tak, by oszczędzał i zarabiał dla Twojego hotelu? Zapraszam do skorzystania z naszego kursu online: „Google Analytics dla Hotelu”

 

Mailchimp / Freshmail Hello / GetResponseApp

 

Niezależnie od tego jakiego serwisu do wysyłki newsletterów używasz (mam nadzieję, że nie wysyłasz ofert przy pomocy Outlooka i opcji UDW), przyda Ci się wersja mobilna. Będziesz mógł w niej sprawdzić raporty i statystyki swoich newsletterów, a także zarządzać kampaniami czy listami.

 

 

 

Biurowe

 

Scanner for Me

 

Skaner najczęściej jest na wyposażeniu każdego biura. Ale… czasem może się zepsuć, czasem skanowanie zajmuje dużo czasu, a chodzi przecież o to, aby było prościej i szybciej 🙂 Taki właśnie efekt otrzymasz dzięki aplikacji Scanner For Me. Wystarczy zrobić zdjęcie dokumentu, a aplikacja zamieni je w skan. Taki dokument możesz udostępnić szybko dalej 🙂

 

 

Dropbox

 

Czyli dysk w chmurze. Nie wiem jak Ty, ale ja przestałam polegać na sprzęcie jakimkolwiek (ale też na sobie – kiedyś „udało mi się” skutecznie usunąć z komputera absolutnie wszystko! Dobrze, że są opcje odzyskiwania…) Wszystkie moje ważne dokumenty dziś znajdują się na Dropboxie. Mam dostęp do każdego dokumentu, który znajduje się na moim komputerze w każdym miejscu na ziemi, gdyż korzystam w telefonie z aplikacji Dropbox. Fajna sprawa. Jednak taka wygoda i „bezpieczeństwo” kosztują 🙂 Dropbox w opcji 1 tetrabajt w chmurze to miesięczny koszt 9,99 EUR.

 

 

Zdjęcia i wideo

 

Layout

 

Aplikacja ze stajni Instagrama. Możesz dzięki niej w kilka sekund stworzyć świetne kolaże.

 

 .  

 

VisageLab

W tej aplikacji bawisz się efektami specjalnymi. Możesz wygładzać ludziom twarze lepiej niż zabiegi medycyny estetycznej, możesz dodawać do zdjęć różne filtry kolorystyczne czy ciekawe tło.

 

 

Aplikacje wideo

 

Bardzo ważnymi aplikacjami aby dobrze robić marketing hotelu są jeszcze aplikacje do tworzenia oraz obróbki treści video. O tym napisałam cały artykuł „6 sprawdzonych aplikacji do videomarketingu”

 

Z pewnością masz swoje ulubione apki, które na co dzień ułatwiają Ci pracę. Jeśli chcesz, podziel się nimi z czytelnikami hotelike.pl. (zostaw komentarz pod tym artykułem).

Jeśli zainteresował Cię ten artykuł i chcesz być na bieżąco z treścią, która będzie się tu pojawiać, zapisz się na nasz newsletter. W prezencie otrzymasz linka do Skarbnicy przydatnych szablonów, które ułatwią Ci pracę.

Myślisz, że ta wiedza mogłaby się przydać jeszcze komuś? Podziel się tym artykułem ze znajomymi.

Pozdrawiam!

Ania

You may also like

Dobry czas na rebranding hotelu

Przypomina mi się początek tego roku. Zafundowałam sobie na 40-te urodziny rodzinną wyprawę aby odkrywać...

8 sposobów na marketingowe wykorzystanie sezonu letniego

Sezon letni dla hoteli i restauracji w całej Polsce (no może oprócz Warszawy) to skomasowany...

Hotelowy Facebook – jak wykorzystać go do zwiększenia rezerwacji w obiekcie

9 listopada miałam okazję opowiedzieć uczestnikom konferencji Hotel Marketing Conference o tym w jaki sposób...

4 komentarze

  1. Dominika

    Większość znam i chętnie z nich korzystam. Zaciekawił mnie Scanner for Me, naprawdę daje radę? 🙂

    1. Ania Amsolik Author

      Działa super. Przydaje się 🙂

  2. Jola

    Ciekawy i praktyczny artykuł 🙂

    1. Ania Amsolik Author

      Dzięki Jola!

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*