Hotel Marketing Conference * HoteLike - marketingowe rozwiązania dla hoteli i restauracji Skip to main content

Hotel Marketing Conference

Hotel Marketing Conference

4-5 października 2018 w Poznaniu odbyła się wyjątkowa konferencja skierowana do wszystkich osób zainteresowanych marketingiem w hotelarstwie – Hotel Marketing Conference. Impreza organizowana przez firmę Profitroom skupiła tym razem w jednym miejscu aż 1000 hotelarzy!

 

 

Merytorycznie

 

Profitroom jak zwykle zadbał o to, by event był mocny merytorycznie.

I tak mogliśmy posłuchać Bartłomieja Raka z Socjomanii, który przybliżył hotelarzom zagadnienia social mediów, a w szczególności Facebooka. Przypomniało mi się moje wystąpienie na zeszłorocznej <HMC> „Hotelowy Facebook – jak wykorzystać go do zwiększenia rezerwacji w obiekcie”.

Karolina Antonowicz z Profitroom swoją prezentacją potwierdziła to, o czym pisałam rok temu w artykule „7 sposobów jak obniżyć prowizje odprowadzane do booking.com”. Powinniśmy czerpać garściami wiedzę od OTAs. Uczyć się i wdrażać ich pomysły u siebie. A przy tym wykorzystywać wszelkie możliwe sposoby aby gościa raz odwiedzającego nasz obiekt zamieniać w gościa lojalnego naszej marce!

„Spójrz na nas jako najtańsze źródło rekomendacji, jakie możesz sobie wyobrazić. Jeśli [goście] przejdą przeze mnie raz, zapłacisz mi raz, a jeśli wracają do mnie raz za razem, wstydź się, powinieneś zrobić z niego lojalnego klienta”

Dara Khosrowshahi – CEO Expedia

 

2008 – 2018 – 2028

 

Wyjątkowo mocno dała mi do myślenia prezentacja Marcina Dragana – Profitroom Managing Director. W codziennym biegu nie mam czasu spojrzeć na branżę i jej rozwój w perspektywie kolejnych 10 lat. Dobrze, że Marcin znalazł czas aby pokazać nam w jakim kierunku zmierzamy.

Najbardziej, w perspektywie mojej pracy, cieszy mnie fakt, że hotelarze nadal wolą aby ich marketing był tworzony przez ludzi, a niekoniecznie automaty. Czy roboty bedą w stanie kiedykolwiek zastąpić ludzką kreatywność?

 

 

Stawiaj na ludzi!

 

Bardzo ciekawą prezentację wygłosił też CEO Hotelu Afrodyta**** Business & Spa – Maciek Straus. Opowiadał o kreowaniu wartości dodanej obiektu. O tym czymś, co wyróżnia hotel spośród setki podobnych – czyli generalnie o budowaniu silnej, zapadającej w pamięć marki. Bardzo bliska jestem idei, że obiektu nie tworzą marmury tylko LUDZIE i to najczęściej oni są tymi, którzy tworzą wartość dodaną hotelu.

Maciek jako 100% praktyk opowiedział o tym jak fantastyczny stworzył zespół ludzi. Swoją prezentację doprawił szczyptą humoru i wyszło naprawdę fanie 🙂 Po jego wystąpieniu chyba każdy wybiera się już dziś do hotelu „psa” ;)))

 

 

O rozumieniu kadr

 

O tym, że dzisiejsi liderzy powinni krytycznie spojrzeć na swoje metody zarządzania pięknie opowiedział prof. zw. dr hab. Henryk Mruk. Dzisiejsze kadry zupełnie co innego motywuje, a zrozumienie ich oczekiwań jest kluczem do wysokiej jakości świadczonych usług. Profesor swoim wystąpieniem ujął całą salę!

 

 

Gala 10-lecia pierwszej rezerwacji online w Polsce

 

Wieczorem wraz z Profitroomem świętowaliśmy 10-lecie ich istnienia. Żałuję, że nie udało mi się porozmawiać z Wami wszystkimi. Było mi bardzo miło zamienić choć kilka słów z Dorotą z Locomotiva Hotel z Lublina, Pawłem ze Smart2Stay, Hanią z Dobrego Hotelu, Lidią, Agnieszką i Martą ze Skippera z Rewy, Karolem z Enjoyyourstay.pl. W szczególności dziękuję Agnieszce z Villi Baltica w Sopocie oraz Marzenie za mega udany dzień i wieczór :*

 

 

 

Simply more to come

 

I na to się już nie mogę doczekać 🙂

 

Pozdrawiam,

Ania

 

p.s. już w najbliższy poniedziałek 22.10.2018 spotykamy się na kolejnym wyjątkowym wydarzeniu hotelarskim. Tym razem w Warszawie na Hotel Meeting! Do zobaczenia!

 

You may also like

Marketing 4.0. W której erze marketingu jesteś?

Wpadła mi ostatnio w ręce książka Philipa Kotlera pt. "Marketing 4.0". Szczerze mówiąc Kotler zawsze...

Jak zachęcić gości do podróżowania czyli rozważania postapokaliptyczne

Stało się. 4 maja, po prawie dwóch miesiącach mamy zgodę na ponowne otwarcie miejsc noclegowych...

CTA – drobiazg, którego hotele nie stosują w swoim marketingu…

Zastosuj jeden mały trik aby zwiększyć szansę na nowe rezerwacje.

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*