4-5 października 2018 w Poznaniu odbyła się wyjątkowa konferencja skierowana do wszystkich osób zainteresowanych marketingiem w hotelarstwie – Hotel Marketing Conference. Impreza organizowana przez firmę Profitroom skupiła tym razem w jednym miejscu aż 1000 hotelarzy!
Merytorycznie
Profitroom jak zwykle zadbał o to, by event był mocny merytorycznie.
I tak mogliśmy posłuchać Bartłomieja Raka z Socjomanii, który przybliżył hotelarzom zagadnienia social mediów, a w szczególności Facebooka. Przypomniało mi się moje wystąpienie na zeszłorocznej <HMC> „Hotelowy Facebook – jak wykorzystać go do zwiększenia rezerwacji w obiekcie”.
Karolina Antonowicz z Profitroom swoją prezentacją potwierdziła to, o czym pisałam rok temu w artykule „7 sposobów jak obniżyć prowizje odprowadzane do booking.com”. Powinniśmy czerpać garściami wiedzę od OTAs. Uczyć się i wdrażać ich pomysły u siebie. A przy tym wykorzystywać wszelkie możliwe sposoby aby gościa raz odwiedzającego nasz obiekt zamieniać w gościa lojalnego naszej marce!
„Spójrz na nas jako najtańsze źródło rekomendacji, jakie możesz sobie wyobrazić. Jeśli [goście] przejdą przeze mnie raz, zapłacisz mi raz, a jeśli wracają do mnie raz za razem, wstydź się, powinieneś zrobić z niego lojalnego klienta”
Dara Khosrowshahi – CEO Expedia
2008 – 2018 – 2028
Wyjątkowo mocno dała mi do myślenia prezentacja Marcina Dragana – Profitroom Managing Director. W codziennym biegu nie mam czasu spojrzeć na branżę i jej rozwój w perspektywie kolejnych 10 lat. Dobrze, że Marcin znalazł czas aby pokazać nam w jakim kierunku zmierzamy.
Najbardziej, w perspektywie mojej pracy, cieszy mnie fakt, że hotelarze nadal wolą aby ich marketing był tworzony przez ludzi, a niekoniecznie automaty. Czy roboty bedą w stanie kiedykolwiek zastąpić ludzką kreatywność?
Stawiaj na ludzi!
Bardzo ciekawą prezentację wygłosił też CEO Hotelu Afrodyta**** Business & Spa – Maciek Straus. Opowiadał o kreowaniu wartości dodanej obiektu. O tym czymś, co wyróżnia hotel spośród setki podobnych – czyli generalnie o budowaniu silnej, zapadającej w pamięć marki. Bardzo bliska jestem idei, że obiektu nie tworzą marmury tylko LUDZIE i to najczęściej oni są tymi, którzy tworzą wartość dodaną hotelu.
Maciek jako 100% praktyk opowiedział o tym jak fantastyczny stworzył zespół ludzi. Swoją prezentację doprawił szczyptą humoru i wyszło naprawdę fanie 🙂 Po jego wystąpieniu chyba każdy wybiera się już dziś do hotelu „psa” ;)))
O rozumieniu kadr
O tym, że dzisiejsi liderzy powinni krytycznie spojrzeć na swoje metody zarządzania pięknie opowiedział prof. zw. dr hab. Henryk Mruk. Dzisiejsze kadry zupełnie co innego motywuje, a zrozumienie ich oczekiwań jest kluczem do wysokiej jakości świadczonych usług. Profesor swoim wystąpieniem ujął całą salę!
Gala 10-lecia pierwszej rezerwacji online w Polsce
Wieczorem wraz z Profitroomem świętowaliśmy 10-lecie ich istnienia. Żałuję, że nie udało mi się porozmawiać z Wami wszystkimi. Było mi bardzo miło zamienić choć kilka słów z Dorotą z Locomotiva Hotel z Lublina, Pawłem ze Smart2Stay, Hanią z Dobrego Hotelu, Lidią, Agnieszką i Martą ze Skippera z Rewy, Karolem z Enjoyyourstay.pl. W szczególności dziękuję Agnieszce z Villi Baltica w Sopocie oraz Marzenie za mega udany dzień i wieczór :*
Simply more to come
I na to się już nie mogę doczekać 🙂
Pozdrawiam,
Ania
p.s. już w najbliższy poniedziałek 22.10.2018 spotykamy się na kolejnym wyjątkowym wydarzeniu hotelarskim. Tym razem w Warszawie na Hotel Meeting! Do zobaczenia!