Ostatni czas obfitował w spotkania branżowe. Hotelike miał tę przyjemność aby uczestniczyć w kilku takich meetingach 🙂 Zaczęliśmy w Sopocie od 30. Jubileuszowego Travelcampa, następnie było opisywane już na łamach bloga spotkanie Hotel Marketing Conference w Poznaniu, na koniec przyszło nam wyjechać do Warszawy na Hotel Meeting – Businesswoman Edition. I o tym spotkaniu dziś będzie słów kilka.
Konferencja, która odbyła się 22 października już po raz czwarty, tym razem zyskała wyjątkowy przydomek: „Businesswoman Edition”. Ze sceny o hotelarstwie opowiadały wyłącznie kobiety, a ja miałam tę przyjemność również znaleźć się w gronie mówczyń 🙂
Prowadzącymi konferencję były Dyrektor Generalna hotelu Aiport Hotel Okęcie – Elżbieta Nitsze oraz Dyrektor Generalna hotelu Narvil Conference & Spa – Grażyna Kowalczyk.
Merytorycznie
Zaczęło się od podatków. O zmianach w prawie podatkowym oraz o różnych zawiłościach opowiadała nam Małgorzata Dankowska z TPA Poland. Następnie arcyciekawy projekt hotelarski pod hasłem Selina przedstawiła nam Renata Kusznierska. Dlaczego arcyciekawy? Ponieważ zakłada integrację w jednym miejscu całego wachlarza usług dla podróżujących, nie tylko standardowy nocleg+wyżywienie+ew. centrum konferencyjne i spa. Pod brandem Selina występuje wokół obiektu noclegowego masa różnych atrakcji. Ich rodzaj uzależniony jest od lokalizacji i charakteru grupy docelowej w danym miejscu. Będę śledzić Selinę. Bardzo na plus 🙂
Kolejne wystąpienia to szkolenia dla recepcji zaprezentowane przez Małgosię Pioszyk z We do Hotels, a także panel dyskusyjny o edukacji i szkoleniach pracowników. Na pytanie jak i gdzie to robić odpowiadały panelistki: Martyna Mazurek z Grupy Molo, Anna Nowakowska ze StrefyMICE oraz Blanka Retmańska Man z IdeaProfit. Wniosek z tych prezentacji nasunął się jeden – za mało szkolimy, a za dużo wymagamy. Czas to zmieniać!
Po przerwie obiadowej odbyłam kilka spotkań face to face i niestety nie byłam świadkiem wystąpień 🙁 W tym miejscu dziękuję wszystkim wspaniałym hotelarzom, z którymi udało mi się zamienić choć kilka słów. Przede wszystkim za wielką życzliwość i Wasz uśmiech!
Moje wystąpienie o tym „Jak docierać z reklamą do potencjalnych gości” odbyło się prawie na sam koniec. Jeśli chcecie poznać szczegóły tego wystąpienia dotrwajcie do końca 😉
Speed Dating
Hotel Meeting to nie tylko merytoryczne wykłady i panele dyskusyjne. To również jeden z największych w branży speed dating, czyli rozmowy stolikowe face to face między dostawcami usług dla hoteli, a hotelarzami. To doskonała okazja dla całej branży aby się spotkać i porozmawiać, przedstawić swoje oferty i zyskać klientów, a dla hoteli nowe ciekawe rozwiązania.
Horeca Radio
Na Hotel Meeting swoją premierę miało też Horeca Radio – czyli pierwszy podcast o hotelarstwie. To wspaniały pomysł, który mi również chodził po głowie. Planowałam (i nadal planuję) wyjść poza treść pisaną, a podcast wydawał mi się najtrafniejszym rozwiązaniem: można go słuchać wykonując przy tym inne czynności jak bieganie czy sprzątanie, a nawet jazda samochodem 😉 Dodatkowo sama słucham kilku podcastów regularnie i czerpię z nic masę wiedzy. Trzymam kciuki za wytrwałość Rafał – słyszałam, że entuzjazm opada po 6 odcinku… 🙂
Nagrody, konkursy
Na koniec odbyła się wymiana voucherów między hotelami oraz loteria wizytówkowa. Udało mi się w niej wygrać książkę Michała Miernika „Hotel Online”, którą z chęcią przeczytam. Na pewno czegoś ciekawego się z niej jeszcze mogę nauczyć 😉
Hotel Meeting 2019
Po poprzedniej konferencji nie opadł jeszcze kurz, a organizator już zapowiedział koleje spotkanie. Spotykamy się tym razem 15 kwietnia 2019 w Airport Okęcie Hotel. Hotelike po raz kolejny objął tę konferencję patronatem, a więc śledźcie naszego Facebooka aby poznać wszystkie szczegóły dotyczące tego czy innych spotkań naszej branży.
Niespodzianka
Uczestniczyłeś w Hotel Meeting? Jak Ci się podobało? Podziel się swoimi wrażeniami 🙂 Jeśli nie udało Ci się dołączyć do tego spotkania mam nadzieję, że dzisiejszym wpisem zachęcę Cię do rejestracji na kwietniowe wydarzenie! Jeśli chcesz być na bieżąco z treściami od Hotelike, zapisz się na nasz newsletter. W prezencie otrzymasz linka do Skarbnicy Przydatnych Szablonów, które ułatwią Ci pracę. Po tym artykule znajdziesz tam moją prezentację z Hotel Meeting: „Jak docierać z reklamą do potencjalnych gości”. Jest to kilka praktycznych rad jak precyzyjnie targetować swoje przekazy reklamowe w internecie.
Jeśli myślisz, że ta wiedza mogłaby przydać się jeszcze komuś, podziel się tym artykułem w mediach społecznościowych.
Pozdrawiam i do zobaczenia na kolejnych eventach hotelowych!
Ania