CTA - drobiazg, którego hotele nie stosują w swoim marketingu... * HoteLike - marketingowe rozwiązania dla hoteli i restauracji Skip to main content

CTA – drobiazg, którego hotele nie stosują w swoim marketingu…

CTA – drobiazg, którego hotele nie stosują w swoim marketingu…


Scrollując Facebooka natrafiam bardzo często na posty czy reklamy obiektów hotelowych. To oczywiste – łapię się w wiele grup docelowych związanych z hotelarstwiem. Mam też w moich polubionych fanpage’ach wiele hoteli, restauracji, pensjonatów i wszystkich obiektów, które świadczą usługi hotelarskie. Śledzę, oceniam, inspiruję się i z radością obserwuję jak radzicie sobie w świecie social mediów.


Z radością… ponieważ zauważam, że coraz więcej z Was robi bardzo dobrą robotę. Coraz lepiej odnajdujecie się w mediach społecznościowych, coraz lepiej rozumiecie też jak należy działać aby ta komunikacja przeradzała się w rezerwacje i zadowolonych gości. Super!


Zauważyłam natomiast na wielu fanpage’ach (nie tylko hotelowych) pewną prawidłowość i stwierdziłam, że podzielę się nią z Wami. W większości komunikacji na facebookach czy innych mediach brakuje kropki nad i!


AIDA


Zanim zdradzę o co mi chodzi chciałabym przypomnieć o marketingowym modelu AIDA – czyli sposobie, w jaki reklama oddziaływuje na Klienta. Podstawą tego modelu jest analiza psychologicznych pobudek, które Klientem kierują. Pisałam o tym modelu w artykule „AIDA w hotelarstwie, czyli ja budować skuteczne reklamy”


Generalnie w scenariuszu idealnym reklama (lub cały łańcuszek reklam zwany kampanią) zaczyna się od A – Attract. Kiedy już przykuliśmy uwagę Klienta aby jej nie stracić, reklama powinna I – Interest – wzbudzić zainteresowanie. Samo zainteresowanie to jeszcze nie gotowość naszego Klienta na zakupy, więc musimy D – Desire – wzbudzić w nim prawdziwe pożądanie aby nasz produkt/usługę kupić.


Na końcu jest kropka nad i, która ostatecznie zachęca do podjęcia działania w postaci zakupu, czy jak w przypadku hoteli – rezerwacji.


Call To Action


Taką kropką nad i jest tzw. Call To Action – wezwanie do działania. Brakuje mi go w Waszej codziennej komunikacji. O ile kiedy posty są typowo sprzedażowe to najczęściej podajecie dane do kontaktu. O tyle gdy posty są jedynie inspiracją, CTA brak…


A jeśli wzbudzisz pożądanie czy choćby samo zainteresowanie potencjalnego gościa, dlaczego nie ułatwisz mu kontaktu z obiektem? Dlaczego nie podasz linka do strony hotelu aby mógł przejść dalej i pooglądać więcej?


Wszyscy pędzimy


Gdy Gość scrolluje Facebooka czy LinkedIna walczysz o jego uwagę z tysiącem innych komunikatów, które pojawiają się w jego newsfeedzie. Ułatw mu zadanie związane z przejściem głębiej w treści, które publikujesz, kiedy już zdecyduje się poświęcić część swojej uwagi Tobie. Zaproś go do siebie na stronę, a kiedy publikujesz posty sprzedażowe KONIECZNIE dołącz zaproszenie do rezerwacji!



Takie komunikaty jak tu powyżej możesz stosować na Facebooku nie tylko w postach reklamowych, ale zwykłej komunikacji również. Jeśli znasz możliwości Facebookowego narzędzia do projektowania skutecznych kampanii reklamowych (Menedżera Firmy) w prosty sposób sobie z tym poradzisz.


Działaj!


Mam nadzieję, że mój dzisiejszy artykuł pomoże Ci bardziej świadomie tworzyć komunikaty do mediów społecznościowych. Pamiętaj, wpisanie pod postem adresu www swojej strony nic nie kosztuje, a może sprawić, że gość będzie miał szansę lepiej poznać Twój hotel!


Jeśli spodobał Ci się ten artykuł i chcesz być na bieżąco z wiedzą od hotelike.pl, zapisz się na nasz newsletter. W zamian otrzymasz dostęp do Skarbnicy Szablonów, które ułatwią Ci codzienną pracę.

Jeśli uważasz, że ten artykuł może przydać się jeszcze komuś, udostępnij go proszę w swoich mediach społecznościowych.


Pozdrawiam i powodzenia w stawianiu kropki nad i 🙂
Ania

You may also like

Czy Twoja kampania reklamowa hotelu działa?

W poprzednim artykule (AIDA w hotelarstwie) pisałam o modelu AIDA (Attention-Interest-Desire-Action) na podstawie którego możecie...

Dodatkowe przychody w hotelu / restauracji

Co sprzedaje hotel / restauracja? Z punktu widzenia Klienta generalnie jest to DOŚWIADCZENIE. Poruszałam ten...

Genialna aplikacja hotelowa

Własna aplikacja hotelowa?   Pewnie nie raz zastanawiałeś się czy nie zainwestować we własną aplikację...

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*