CTA - drobiazg, którego hotele nie stosują w swoim marketingu... * HoteLike - marketingowe rozwiązania dla hoteli i restauracji Skip to main content

CTA – drobiazg, którego hotele nie stosują w swoim marketingu…

CTA – drobiazg, którego hotele nie stosują w swoim marketingu…


Scrollując Facebooka natrafiam bardzo często na posty czy reklamy obiektów hotelowych. To oczywiste – łapię się w wiele grup docelowych związanych z hotelarstwiem. Mam też w moich polubionych fanpage’ach wiele hoteli, restauracji, pensjonatów i wszystkich obiektów, które świadczą usługi hotelarskie. Śledzę, oceniam, inspiruję się i z radością obserwuję jak radzicie sobie w świecie social mediów.


Z radością… ponieważ zauważam, że coraz więcej z Was robi bardzo dobrą robotę. Coraz lepiej odnajdujecie się w mediach społecznościowych, coraz lepiej rozumiecie też jak należy działać aby ta komunikacja przeradzała się w rezerwacje i zadowolonych gości. Super!


Zauważyłam natomiast na wielu fanpage’ach (nie tylko hotelowych) pewną prawidłowość i stwierdziłam, że podzielę się nią z Wami. W większości komunikacji na facebookach czy innych mediach brakuje kropki nad i!


AIDA


Zanim zdradzę o co mi chodzi chciałabym przypomnieć o marketingowym modelu AIDA – czyli sposobie, w jaki reklama oddziaływuje na Klienta. Podstawą tego modelu jest analiza psychologicznych pobudek, które Klientem kierują. Pisałam o tym modelu w artykule „AIDA w hotelarstwie, czyli ja budować skuteczne reklamy”


Generalnie w scenariuszu idealnym reklama (lub cały łańcuszek reklam zwany kampanią) zaczyna się od A – Attract. Kiedy już przykuliśmy uwagę Klienta aby jej nie stracić, reklama powinna I – Interest – wzbudzić zainteresowanie. Samo zainteresowanie to jeszcze nie gotowość naszego Klienta na zakupy, więc musimy D – Desire – wzbudzić w nim prawdziwe pożądanie aby nasz produkt/usługę kupić.


Na końcu jest kropka nad i, która ostatecznie zachęca do podjęcia działania w postaci zakupu, czy jak w przypadku hoteli – rezerwacji.


Call To Action


Taką kropką nad i jest tzw. Call To Action – wezwanie do działania. Brakuje mi go w Waszej codziennej komunikacji. O ile kiedy posty są typowo sprzedażowe to najczęściej podajecie dane do kontaktu. O tyle gdy posty są jedynie inspiracją, CTA brak…


A jeśli wzbudzisz pożądanie czy choćby samo zainteresowanie potencjalnego gościa, dlaczego nie ułatwisz mu kontaktu z obiektem? Dlaczego nie podasz linka do strony hotelu aby mógł przejść dalej i pooglądać więcej?


Wszyscy pędzimy


Gdy Gość scrolluje Facebooka czy LinkedIna walczysz o jego uwagę z tysiącem innych komunikatów, które pojawiają się w jego newsfeedzie. Ułatw mu zadanie związane z przejściem głębiej w treści, które publikujesz, kiedy już zdecyduje się poświęcić część swojej uwagi Tobie. Zaproś go do siebie na stronę, a kiedy publikujesz posty sprzedażowe KONIECZNIE dołącz zaproszenie do rezerwacji!



Takie komunikaty jak tu powyżej możesz stosować na Facebooku nie tylko w postach reklamowych, ale zwykłej komunikacji również. Jeśli znasz możliwości Facebookowego narzędzia do projektowania skutecznych kampanii reklamowych (Menedżera Firmy) w prosty sposób sobie z tym poradzisz.


Działaj!


Mam nadzieję, że mój dzisiejszy artykuł pomoże Ci bardziej świadomie tworzyć komunikaty do mediów społecznościowych. Pamiętaj, wpisanie pod postem adresu www swojej strony nic nie kosztuje, a może sprawić, że gość będzie miał szansę lepiej poznać Twój hotel!


Jeśli spodobał Ci się ten artykuł i chcesz być na bieżąco z wiedzą od hotelike.pl, zapisz się na nasz newsletter. W zamian otrzymasz dostęp do Skarbnicy Szablonów, które ułatwią Ci codzienną pracę.

Jeśli uważasz, że ten artykuł może przydać się jeszcze komuś, udostępnij go proszę w swoich mediach społecznościowych.


Pozdrawiam i powodzenia w stawianiu kropki nad i 🙂
Ania

You may also like

Za co płaci gość hotelowy?

Jesteś właścicielem hotelu, Managerem Sprzedaży lub prowadzisz marketing hotelu. Twój cel to sprzedać jak najwięcej...

Marketing internetowy restauracji

Prowadzenie restauracji to niezwykle skomplikowany biznes. Dobry manager musi zatroszczyć się dziś o odpowiednie zaopatrzenie,...

Jak sprzedawać więcej niedziel w hotelu?

Niedziele są wielkim wyzwaniem w każdym obiekcie hotelowym, w Twoim pewnie też? W wielu obiektach,...

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*