Liczba fanów Instagrama codziennie rośnie. Nic więc dziwnego, że sprawna komunikacja przy pomocy tego medium staje się dziś równie ważna, co kilka lat temu komunikacja na Facebooku.
Najważniejszy jest pomysł!
W social mediach nie tylko warto być – trzeba się też wyróżniać. Aby tego dokonać dobrze jest prowadzić je w sposób spójny oraz dopasowany do naszych możliwości i potrzeb. Ale też do potrzeb naszych odbiorców! Jeszcze kilka lat temu na Instagrama wstawialiśmy content mniej formalny niż na Facebooka – wszelkie backstage, boomerangi, śmieszne zdjęcia lądowały w instagramowym feedzie.
Dziś podchodzimy do komunikacji przy pomocy tego medium już nieco inaczej. Jakimi zasadami kierować się dziś promując swój obiekt/markę?
- instagram feed jest dla pięknych zdjęć czy grafik
- nieformalne fotki czy filmiki zostawiamy na Instastories czyli 24h relacje
- w relacjach wyróżnionych umieszczamy ciekawe filmy/zdjęcia w tematycznych blokach
Ta strategia została wypracowana przez naszą siostrzaną agencję www.socialspot.pl i nie jest pewnie jedyną słuszną. Ale z naszego doświadczenia widzimy, ze sprawdza się doskonale.
Instagram Puzzle – układanka zdjęć
Gorącym trendem ostatnich miesięcy na Instagramie stał się tzw. Instagram Puzzle. Układanka ze zdjęć na Instagram funkcjonuje w tej przestrzeni już od kilku ładnych lat, ale… Nie każda wygląda dobrze oraz spełnia oczekiwania followersów. Kilka obiektów hotelarskich stosuje w swojej komunikacji tzw. Instagram Grids, ale w wielu przypadkach poszczególne zdjęcia nic nie mówią, a więc i w feedzie wyglądają nie do końca tak jak nasz odbiorca by sobie tego życzył.
Przykład, gdzie całość wygląda przepięknie, ale poszczególne zdjęcia już nie do końca:
Tak może wyglądać również Twój Instagram
Nam udało się wypracować układankę zdjęć na Instagramie w taki sposób: oprócz tego, że stanowi ona spójną piękną całość, jest też zbudowana z takich indywidualnych grafik/zdjęć. Każde z nich może również funkcjonować jako odrębny piękny instagramowy post.
Dla naszych Klientów oraz tworząc sami własne treści, przygotowujemy więc Instagram Puzzle, które wyglądają tak:
www.instagram.com/socialspot.pl/
https://www.instagram.com/designed.travelling/
https://www.instagram.com/meraspasopot/
https://www.instagram.com/hotelike.pl/
https://www.instagram.com/villaglamour.jurata/
https://www.instagram.com/royalcafe.olivia/
Te grafiki możesz dodawać nawet pojedynczo – nie całymi trójkami, gdyż nie burzy to całości – oczywiście najpiękniej wygląda gdy wszystko wejdzie na „swoje miejsce”, ale nie musisz wcale dodawać wszystiego na raz. Instagramowe puzzle można więc wykonać zgodnie z wizualną koncepcją marki, jej księgą znaku i tworzyć z nich wyjątkowe historie.
Chcesz aby Twój Instagram również tak wyglądał?
Nie ma problemu, przygotujemy dla Ciebie takie układanki! Wypełnij poniższy formularz, wybierz odpowiednią opcję cenową, prześlij nam wszystkie potrzebne zdjęcia, elementy i ciesz się własną piękną układanką zdjęć. Po zaksięgowaniu płatności, daj nam 2-3 dni robocze na wykonanie układanki. W zamian otrzymasz pojedyncze zdjęcia gotowe do wstawienia na Instagram!
Masz pytania? Prześlij je na adres: hello@hotelike.pl
Więcej o strategii obecności marki na Instagramie pisaliśmy w artykule „Instagram: 6 sposobów na pełne wykorzystanie jego możliwości”.
Chcesz być na bieżąco z wiedzą od hotelike.pl? Zapisz się na nasz newsletter, a w prezencie otrzymasz linka do Skarbnicy Szablonów, które ułatwią Ci pracę.
Pozdrawiam i życzę Ci pięknego Instagrama!
Ania
Witam, osobiście absolutnie zgadzam się z Twoim wpisem !