Autorski program eventowy - sposób na pozyskiwanie Klienta MICE? Case study! * HoteLike - marketingowe rozwiązania dla hoteli i restauracji Skip to main content

Autorski program eventowy – sposób na pozyskiwanie Klienta MICE? Case study!

Autorski program eventowy – sposób na pozyskiwanie Klienta MICE? Case study!

Jaki hotele mają pomysł na pozyskiwanie Klienta MICE?

 

Rozmawiam z hotelarzami, wertuję oferty i zauważam, że temat dla hotelowych działów Sales&Marketing jest dość trudny. Dlaczego? Branża eventowa to potężna machina. To bardzo wyspecjalizowany przemysł. Aby hotel mógł w nim zaistnieć, musi w niego wejść, zrozumieć go, nawiązać relacje z ludźmi w nim pracującymi na co dzień.

 

 

Fajnie jeśli hotelarz, jeśli ma możliwość oddelegowania jednej osoby tylko do sprzedaży MICE. Jest wtedy szansa na to, że ta osoba wejdzie w branżę, pozna jej specyfikę, problemy i potrzeby. Jeśli natomiast sprzedaż MICE jest jednym z wielu targetów, którymi musi zająć się sprzedawca w hotelu (oprócz tego: turyści indywidualni, grupowi, wesela, goście lokalni, korporaci…), wtedy jego zdolność wgryzienia się w branżę MICE jest ograniczona.

I tu rodzi się trudność. Pakiety konferencyjne widniejące na stronach hoteli, to chyba najgorzej konwertujące produkty hotelowe. Na szczęście z wielu hotelowych stron już zniknęły. „Ofertę przygotowujemy na indywidualne zapytanie”. To świetnie, ale…. czy jesteś przygotowany na dzisiejsze oczekiwania Klienta z branży Meetings Incentives Conferences Exhibitions? Czy wysyłasz sztampowe oferty, nie oferując defacto swoim potencjalnym Klientom nic specjalnego…?

Dość szeroko opisywałam temat w mojej rozmowie z przedstawicielami agencji eventowych: „Jak sprzedawać więcej eventów.”  Moi rozmówcy przybliżyli nieco swoje oczekiwania wobec obiektów.

Natomiast dziś w całej branży turystycznej, co dotknęło również przemysł eventowy, obserwujemy jeden mocny trend: turystyka doświadczeń! Dziś najważniejszym celem każdego event managera jest zapewnić Klientowi niepowtarzalne doświadczenie. Sztampowe konferencje, paintball czy kasyno odchodzą do lamusa.

 

Co możesz zrobić jako hotel aby wyjść na przeciw tym oczekiwaniom?

 

Zaprosiłam dziś do rozmowy Ulę Nyc z Hotelu Villa Park Med & Spa

Ula jest nowa w naszej branży, co daje jej tę przewagę, że nie myśli jeszcze sztampowo. Ula zagaiła temat na mojej grupie Marketing i Sprzedaż w Hotelarstwie, potem przeszłyśmy na rozmowę na priv i od razu wiedziałam, że chcę pokazać szerzej hotelarzom w Polsce jej tok myślenia o sprzedaży, tok myślenia w ogóle o gościnności. Mam wrażenie, że główną przesłanką Uli wcale nie było „zwiększyć sprzedaż, zarobić więcej $$$”. Tylko „co by tu zrobić aby wykorzystać wspaniały potencjał miasta i dostarczyć przy tym gościom niesamowite wrażenia”. Świetnie. Bardzo kibicuję takim inicjatywom!

 

 

Powyższa rozmowa miała miejsce w maju 2019 r., a już dziś (sierpień 2019 r.) w hotelu Villa Park w Ciechocinku Klienci biznesowi mogą skorzystać z autorskiego programu eventowego, którego nie doświadczą w żadnym innym hotelu w Polsce. Brawo Wy!

 

Case Study – Villa Park Med & Spa

Rozmawia: Ania Amsolik, hotelike.pl
opowiada Urszula Nyc, Specjalista ds. Sprzedaży Villa Park Med & Spa w Ciechocinku

 

AA: Skąd pomysł na własny program eventowy?

UN: Pomysł na stworzenie ciekawego programu eventowego zrodził się na jednym ze spotkań managerskich. Organizujemy je cyklicznie, żeby omawiać sprawy bieżące oraz żeby przedstawiać swoje pomysły na usprawnienie i uatrakcyjnienie oferowanych w Villa Park MED&SPA usług. Chcemy wychodzić naprzeciw oczekiwaniom naszych gości i rozwijać się.

 

AA: Jak się zabrałaś do tematu?

UN: Przygotowując oferty dla klientów biznesowych i organizując pobyty konferencyjne często spotykałam się z zapytaniem o program integracyjny. Zauważyłam jednak, że oferty firm eventowych są bardzo podobne. Hotel Villa Park Med & Spa położony jest w najsłynniejszym uzdrowisku w Polsce. Bardzo zależało mi, by nasza oferta integracji dla firm nie tylko wyróżniała nas na rynku, ale przede wszystkim nawiązywała do urokliwego Ciechocinka i w nietuzinkowy sposób przedstawiała najważniejsze atrakcje. Jednocześnie chciałam odczarować stereotyp, że Ciechocinek jest miastem tylko dla seniorów, w którym nic się nie dzieje.

Stąd pomysł na grę miejską, której fabuła będzie osadzona w klimacie naszego miasta i która będzie unikatowym programem stworzonym wyłącznie dla hotelu Villa Park Med & Spa. Bo gdzie indziej goście mogą poznać historię Maxi Kaza, obejrzeć słynne tężnie czy fontannę Grzybek?

 

AA: Czy łatwo było pozyskać agencję do współpracy?

UN: Wyznaję zasadę, że nic nie dzieje się bez przyczyny. Kiedy rozpoczynałam pracę w hotelu Villa Park skontaktowała się ze mną przedstawicielka lokalnej agencji eventowej Amer Event. Ujęła mnie otwartością, inicjatywą i zrozumieniem naszych potrzeb. Mieliśmy możliwość sprawdzenia jakości oferowanych przez nich usług podczas imprezy integracyjnej organizowanej dla pracowników naszego hotelu. Ze względu na charakter gry naturalnym wyborem była dla mnie współpraca z lokalną agencją eventową. Już na pierwszym spotkaniu przedstawiona przeze mnie koncepcja gry spotkała się z wielkim entuzjazmem.

 

 

AA: Ile czasu zajęło przygotowanie programu?

UN: Przygotowanie programu zajęło nam około 1,5 miesiąca. Przedstawiłam agencji historię naszego miasta i związaną z nim legendę. Zabrałam ekipę agencji na wspólną wycieczkę po Ciechocinku, dzięki czemu mieli możliwość zapoznania się z historią wszystkich zabytków oraz najdrobniejszymi szczegółami, choćby ilością sadzonek, które wykorzystywane są do stworzenia słynnych dywanów kwiatowych. Te wszystkie informacje zebraliśmy w całość, tworząc autorską grę „Z Miłości i Soli”. Gra ta nie tylko pozwala zintegrować zespół, ale także odkrywa najpiękniejsze i najbardziej charakterystyczne zakątki Ciechocinka w interesujący, niebanalny sposób.

 

 

AA: Jakie korzyści płyną dla hotelu z posiadania autorskiego programu?

UN: Stworzenie unikalnego programu, ściśle nawiązującego do lokalizacji hotelu, pozwala na wyróżnienie oferty pobytów konferencyjno-integracyjnych na tle konkurencji. Ten program został stworzony specjalnie dla Villa Park Med & Spa. Mieliśmy również wpływ na to, jak finalnie będzie on wyglądał.

 

AA: Kto jeszcze na tym zyskuje?

UN: Hmm… przede wszystkim goście – 80% grup jakie miałam były oczarowane Ciechocinkiem – pięknym, tętniącym życiem uzdrowiskiem, w którym każdy znajdzie coś dla siebie.

 

 

AA: Jak promujesz ten program (jeśli to nie tajemnica)?

UN: Gra „Z Miłości i Soli” opublikowana jest na naszej stronie internetowej, promujemy ją w social mediach oraz kampaniach adwords, a także w wysyłanym newsletterze. Proponujemy ją również organizatorom pobytów konferencyjnych, jako ciekawą alternatywę na integrację zespołu.

 

AA: Czy firmy chętnie z niego korzystają?

UN: Pilotażowy program gry uruchomiliśmy w czerwcu br., podczas organizowanej w hotelu konferencji. Brało w niej udział kilkudziesięciu przedstawicieli firm i była to najlepsza możliwość na wypromowanie i sprawdzenie gry (pod kątem spójności, tras, reakcji gości itd.). Dodatkową opcją jest możliwość kontynuowania gry w formie imprezy tanecznej, której klimat przypomina słynne ciechocińskie dancingi.

Sezon na pobyty konferencyjno-integracyjne dopiero się rozpoczyna, więc jeszcze zbyt wcześnie na mierzenie efektów dotyczących zainteresowania tą ofertą. Miałam przyjemność być jednym z uczestników tej gry i muszę przyznać, że mimo, iż jestem mieszkanką Ciechocinka od urodzenia, byłam pozytywnie zaskoczona jej koncepcją.

 

 

Gratuluję Uli realizacji tego projektu, a hotelowi tak zaangażowanego pracownika, któremu się po prostu chce! Mam nadzieje, że moja dzisiejsza rozmowa z Ulą natchnie Cię do stworzenia w swoim obiekcie czegoś specjalnego. A może już coś takiego masz? Pochwal się tym! Jeśli uważasz, że ta wiedza mogłaby przydać się jeszcze komuś podziel się tym artykułem w swoich mediach społecznościowych!

Podobał Ci się ten artykuł? Chcesz być na bieżąco z wiedzą od hotelike.pl? Zapisz się na nasz newsletter. W prezencie otrzymasz linka do Skarbnicy Szablonów, które ułatwią Ci pracę.

Pozdrawiam i życzę Ci aby sezon nie tylko dał Ci się we znaki, ale też przyniósł wiele korzyści!

Ania

You may also like

Jak sprzedawać więcej eventów?

Do napisania dzisiejszego artykułu zainspirowały mnie liczne rozmowy z hotelarzami i powtarzający się jak mantra...

12 działań, które musisz podjąć w fazie pre-openingu hotelu – część 1

Pre-opening hotelu to bardzo ważna faza rozwoju każdego obiektu hotelarskiego. Niezależnie od tego czy jesteś...

Umowa o organizację imprezy / konferencji – wzór

Wiele osób pyta mnie o umowę - czy mam jakiś dobry wzór, żeby była nie...

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*