Przypomina mi się początek tego roku. Zafundowałam sobie na 40-te urodziny rodzinną wyprawę aby odkrywać uroki Tajlandii. Był 21 stycznia. Leżałam sobie leniwie na bielutkiej plaży, podziwiałam turkus Morza Andemańskiego. Otworzyłam wiadomości w jednym z polskich serwisów informacyjnych i przeczytałam o tajemniczym wirusie, który zabija w Chinach. Pojawił się też przypadek śmiertelny w Tajlandii. Przestraszyłam się nieco. Zmieniłam nawet lekko plan wyprawy, omijając zatłoczone turystami Phi Phi po to, by zaszyć się w odludnym Krabi. Byłam wtedy przekonana, że zostawiając z tyłu Azję, zapominam na zawsze o jakimś tam śmiertelnym wirusie…
Gdyby ktoś wtedy mi powiedział, że polska branża turystyczna będzie zmagać się z lock downem, niewyobrażalnym kryzysem i w wielu przypadkach wizją bankructwa przez tego wirusa, nie uwierzyłabym… Ale ten czarny scenariusz się ziścił. Hotelarze i restauratorzy zamiast zakasać rękawy i czekać na grudniowe wigilie firmowe, najazd turystów na Święta i Sylwestra, na ferie, niestety siedzą bezczynnie i załamują ręce.
Mimo wszystko wierzę, że jesteśmy już bliżej niż dalej końca tego strasznego czasu. Że już niedługo znów większość z Was otworzy swoje drzwi i ugości tłumy spragnionych wyjazdów turystów. Że znów będą odwiedzać nas turyści zagraniczni, a firmy w końcu będą mogły spotkać się na dużych wydarzeniach w Waszych wnętrzach. A my wyjdziemy z tej opresji mądrzejsi, silniejsi.
Czy możesz coś zrobić teraz kiedy drzwi Twojego obiektu są zamknięte?
Część z Was wykorzystuje mądrze czas przestoju. Inwestuje w przyszłość, wierząc, że to się opłaci. Umówmy się – to idealny czas na długo odkładany remont, szkolenia zespołu, rebranding. Kiedy jak nie teraz poświęcać na to czas? Jeśli tylko macie środki finansowe na takie działania, warto dokonywać rewolucyjnych zmian właśnie teraz.
Dlaczego?
- nikomu to dziś nie przeszkadza, gdyż gości jest w obiektach bardzo mało
- jest czas na to by w spokoju, bez miliona problemów dnia codziennego się tym zająć
- wszelkie mądre zmiany dokonane dziś mają za zadanie pracować na Wasz przyszły sukces, zagwarantować nową jakość dla Waszych przyszłych gości
Rebranding
O tym kiedy i dlaczego warto przeprowadzić rebranding pisałam na blogu naszej siostrzanej Agencji Social Spot: 5 sygnałów, że Twoja marka potrzebuje rebrandingu. W tym trudnym roku zgłosiło się również do nas kilka firm, które postawiły na odświeżenie swojego wizerunku. Jak to wyglądało w ich przypadku?
Hotel Centuria & Natural Spa
Hotel Centuria postawił na remont i odświeżenie swojego brandu. Ewoluowała koncepcja hotelu. Postanowił skupić się na wartości, jaką jest natura, jej bliskość i korzyści jakie płyną z obcowania z nią. Poza tym, umówmy się – logo przed brandingiem mocno odbiegało już od dzisiejszych realiów i trendów.
A więc to ono poszło na pierwszy warsztat 🙂
Następnie zaprojektowałyśmy całą księgę znaku z nową kolorystyką, zmianą typografi na bardziej nowoczesną i pasującą do nowego oblicza Centrurii. Dołożyłyśmy dodatkowe znaki graficzne. Taka księga znaku w przypadku niedużego obiektu hotelarskiego jest wystarczającym przewodnikiem dla grafików, którzy w przyszłości będą zajmować się projektowaniem wszelkich komunikatów dla hotelu.
Praca na własnych szablonach graficznych
Centuria poszła jednak o krok dalej. Ponieważ pracownicy hotelu w dużej mierze sami projektują swoje komunikaty, potrzebne były też odpowiednie szablony dokumentów. Przygotowałyśmy więc sporo różnych szablonów w serwisie graficznym Canva, w którym to pracownicy Centurii mogą sami podmieniać teraz zdjęcia i treści na gotowych szablonach graficznych. To niesamowicie proste narzędzie, a dzięki szablonom wszelkie hotelowe materiały i komunikaty identyfikują spójnie markę.
Oczywiście w ramach identyfikacji przygotowałyśmy również materiały drukowane jak wizytówki, papier firmowy, menu, vouchery itp. Całość prac zajęła nam ok. miesiąca czasu. Płatność rozłożyłyśmy na kilka rat aby koszt rebrandingu nie był jednorazowym obciążeniem dla hotelu.
Kawiarnia Szmaragdowa
Ta kawiarnia istnieje już od kilku lat w moim rodzinnym mieście – Gdyni. Właściciele wykorzystali moment kryzysowy na zmianę lokalizacji kawiarni na bardziej prestiżową. Wraz z nowym miejscem postanowili też zmienić nieco wizerunek marki, uspójnić go, ale przede wszystkim nadać kawiarnii „gdyńskości”.
W tym przypadku przyszło nam współpracować z artystą, który tworzy piękne gdyńskie grafiki – Janem Rutką. Jest on autorem murala, który ozdobi ścianę kawiarnii. Przy tej okazji zaprojektował też logo, typografię i elementy graficzne kawiarnii.
Uwielbiamy miejsca, które są jakieś. Taka będzie właśnie nowa Szmaragdowa. Korzystając z przygotowanych elementów przygotowałyśmy księgę znaku oraz wzory niektórych materiałów drukowanych. Pokusiłyśmy się też o koncept graficzny do social mediów – kolaże 🙂 W nowej Szmaragdowej będziemy wykorzystywać ten motyw do komunikacji.
Poniżej znajdziecie kilka przykładów:
Nowe obiekty
W tej chwili pracujemy dla dwóch kolejnych hoteli, które postanowiły wykorzystać ten dziwny czas produktywnie. Zgłaszają się kolejne obiekty. A więc mam poczucie, że to obecnie ciekawy temat dla hotelarzy, restauratorów. Warto nad tym pomyśleć. Wiele hoteli powstało już dawno temu, ich logo „zalatuje” poprzednią epoką 🙂 W wielu hotelach nie ma spójności chociażby w social mediach, komunikatach na terenie obiektu.
Możemy to łatwo naprawić, możemy Ci dać do ręki własne narzędzia, dzięki którym po pierwsze ułatwisz sobie pracę, zaoszczędzisz masę czasu, a po drugie wprowadzisz w komunikację marketingową jakość, która płynie ze spójności.
Zainteresowany? Napisz do mnie na ania@socialspot.pl
Darmowy poradnik
Dziękuję Ci za lekturę artykułu. Czas na prezent 🙂 Wraz z Agnieszką z naszej agencji social media Social Spot przygotowałyśmy dla Was bezpłatny poradnik „4 darmowe sposoby na pozyskiwanie gości poprzez social media”. Jest to swoiste preludium do E-Booka, który szykujemy. Będzie on kompendium wiedzy o tym jak przenieść swoją pracę z social mediami na wyższy level. Coś, co przekazuję na moich szkoleniach. Uczestnicy dobrze wiedzą, że jest tam ogrom wiedzy i trików. A więc na dzień dzisiejszy zapraszamy do pobrania tego krótkiego poradnika, a e-book postaramy się wydać w ciągu najbliższych tygodni.
Jeśli spodobał Ci się mój dzisiejszy artykuł, udostępnij go proszę w swoich mediach społecznościowych – być może ktoś z Twoich znajomych potrzebuje właśnie pomocy z rebrandingiem?
Pozdrawiam i życzę Ci jak najlepiej w tym trudnym czasie!
Ania