Co to jest remarketing i jak go używać * HoteLike - marketingowe rozwiązania dla hoteli i restauracji Skip to main content

Co to jest remarketing i jak go używać

Co to jest remarketing i jak go używać

Co to jest remarketing?

 

Wchodzisz na stronę na przykład booking.com. Oglądasz różne hotele. Wychodzisz i od tego momentu, na zupełnie innych stronach niż strona OTA, wyświetlają Ci się banery reklamowe z hotelami, które oglądałeś i wielkim logo bookinga.

 

Jak oni to robią?

 

To jest właśnie remarketing, czyli wyświetlanie reklam osobom, które minimum raz weszły w interakcję ze stroną firmy.

Przygotowanie takiej kampanii jest bardzo proste. Dodatkowo jej zaletą jest fakt, że jest to dość tania forma reklamy. Dlaczego? Wróćmy do sytuacji, w której zajrzałeś na booking,com: banery hoteli, które tam oglądałeś pojawiają Ci się na wielu stronach, które odwiedzasz. Widzisz je. Utrwala Ci się marka Booking. Dopóki nie klikniesz w baner reklamowy, Booking nie płaci za reklamę nawet grosza.

Remarketing hotelu

 

W taki sam sposób będzie działał remarketing Twojego obiektu. Użytkownik szukając wakacji przegląda 10 stron hoteli w tym stronę Twojego hotelu. Przez następne dni wyświetlać się będą mu banery remarketingowe Twojego obiektu (oraz innych hoteli, które również korzystają z remarketingu). Jeśli użytkownik nie zamierza skorzystać z Twojej oferty, nie kliknie w baner, a Ty nie zapłacisz nic. Ale przez sam fakt, że kilkanaście razy dziennie przewijają mu się przed oczami banery, wizerunek Twojego obiektu mu się utrwala. A jeśli już kliknie aby powrócić do Twojej oferty, to jest duża szansa, że taki użytkownik stanie się Twoim gościem.

 

 

Jak się do tego zabrać?

 

Aby stosować remarketing musisz się odpowiednio przygotować. Tego typu kampanie możesz zrealizować przy pomocy Google AdWords lub Reklamy na Facebooku. A więc po pierwsze musisz posiadać skonfigurowane konta AdWords oraz/lub Menedżer Reklam na FB.

Jak już wiesz, remarketing jest to wracanie z przekazem reklamowym do osób, które odwiedziły konkretną stronę czy podstronę. Aby taki zabieg był możliwy, należy w jakiś magiczny sposób sprawić aby dane o odbiorcach strony (cookies) trafiały do pewnego miejsca / zbioru / worka :), z którego następnie będzie można skorzystać aby wyświetlić im reklamę. Magiczny sposób to nic innego jak zaimplementowanie na stronie hotelu kodów śledzenia zarówno Google jak i Facebook.

 

Segmenty z Google Analytics

 

Z Google jest o tyle prościej, że jeśli masz zaimplementowany na stronie kod Google Analytics to z dostępnych tam danych możesz utworzyć interesujące Cię segmenty, które następnie posłużą jako grupa odbiorców reklamy w AdWords. Wyobraź sobie, że możesz stworzyć grupę odbiorców reklamy z wszystkich osób, które rok wcześniej nie tylko odwiedziły stronę oferty wakacyjnej, ale dokonały rezerwacji tej oferty na Twojej stronie…

Jak stworzyć segmenty, do których warto kierować kampanie remarketingowe oraz jak połączyć je z AdWords dowiesz się z mojego kursu online: „Google Analytics dla Hotelu”. W kursie w 19 lekcjach video pokazuję na rzeczywistych kontach jak czytać dane Analytics i wyciągać z nich wnioski oraz jak ustawić to narzędzie aby przynosiło nam wiele korzyści również finansowych!

 

Kody

 

Jeśli nie chcesz korzystać z danych zbieranych przez Google Analytics, możesz po prostu wgrać na stronę tzw. tag Google. Wygenerujesz go w AdWords, w sekcji Zasoby Wspólne —> Odbiorcy. Kod Facebooka, który musisz wgrać na stronę nazywa się natomiast Pixel. Znajdziesz go w menu Menedżera Firmy/Reklam. Po zaimplementowaniu kodów na stronę, będziesz musiał uzbroić się w cierpliwość i poczekać aż utworzy się odpowiednio liczna grupa do tego by stworzyć reklamę. Czas oczekiwania zależy od tego jak liczna grupa odbiorców odwiedza każdego dnia Twoją stronę.

 

Grupy docelowe

 

Mając już odpowiednią ilość danych, możesz stworzyć konkretne grupy odbiorców. Mogą być to użytkownicy wszystkich podstron witryny Twojego hotelu, ale mogą to być grupy złożone z odbiorców konkretnej podstrony (np. Oferta Biznesowa lub Weselna). Zarówno w Google jak i na Facebooku możesz stworzyć też grupy „Podobnych” do grup remarketingowych. Pisałam więcej o dostępnych w narzędziu reklamowym Facebooka grupach docelowych w artykule „Hotelowy Facebook – jak wykorzystać go do zwiększenia rezerwacji w obiekcie

Obydwa serwisy dysponują tak ogromną wiedzą na temat tego co nas interesuje, jak się zachowujemy w sieci, czego szukamy itp, że stworzenie grupy o podobnych cechach czy zainteresowaniach do osób z naszego zbioru jest dla nich banalnie proste.

 

Przygotowanie reklamy

 

Gdy stworzysz już odpowiednie grupy odbiorców przyjdzie czas na przygotowanie materiału reklamowego. Na Facebooku tworzysz materiał dokładnie tak samo jak każdą inną reklamę z tą tylko różnicą, że wybierasz niestandardową grupę odbiorców. W Google najlepszą formą remarketingu są banery w sieci reklamowej. W tym momencie musisz przygotować paczkę grafik o konkretnych wymiarach. Google ma w swojej sieci reklamowej zarezerwowane konkretne miejsca na konkretnych stronach – stąd dużo różnych formatów do przygotowania.

Korzystałeś kiedykolwiek z remarketingu? Daj znać jakie są Twoje opinie w tym temacie! Jeśli nie korzystałeś, zachęcam spróbować. Dużo łatwiej jest sprzedać coś komuś kto nas zna!

 

Jeśli masz jakiekolwiek pytania, zostaw mi komentarz lub napisz maila. Zainteresował Cię ten artykuł i chcesz być na bieżąco z treścią, która będzie się tu pojawiać, zapisz się na mój newsletter. W prezencie otrzymasz linka do Skarbnicy Przydatnych Szablonów, które ułatwią Ci pracę. 

Myślisz że ta wiedza mogłaby się przydać jeszcze komuś? Podziel się tym artykułem ze znajomymi.

 

Pozdrawiam i powodzenia w przenoszeniu swojego marketingu na wyższy poziom!

Ania

You may also like

Po co hotelowi współpraca z blogerami?

Postanowiłam rozłożyć na czynniki pierwsze temat, który rozgrzewa od kilku tygodni branżę hotelarską, a mianowicie...

Hotelowy Newsletter – 9 kroków do sukcesu

Newslettery z ofertami są jak akwizytorzy - każda firma chce aby dla nich sprzedawali, ale...

18 aplikacji dla hotelowego marketera

Marketing hotelu - czasy mojej pracy w tym dziale pamiętam bardzo dobrze i dziś wiem,...

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*