Landing Page – co to jest?
Landing page po polsku zwana stroną lądowania to specyficzny rodzaj strony www. Taka strona jest zazwyczaj prostsza niż standardowa witryna. Jej zadaniem jest skłonienie osoby odwiedzającej do wykonania jakiegoś jednego pożądanego działania. Dlatego najczęściej oprócz opisu oferty (treścią oraz materiałem foto/wideo) oraz konkretnego wezwania do działania, taka strona nie zawiera żadnych innych linków. Zabieg jest celowy – nic nie ma odwracać uwagi odbiorcy od celu, jaki autor strony założył.
Landing Page buduje się więc pod konkretne oferty aby zwiększyć ich sprzedaż. W hotelarstwie landing page jest to podstrona każdej z ofert, które hotel oferuje. Takie podstrony są najczęściej częścią witryny obiektu więc potencjalny gość ma wiele okazji do bycia „odciągniętym” od faktycznego zamiaru tej podstrony – czyli dokonania rezerwacji.
Przykłady
Tak jak na poniższym przykładzie strony ofertowej w hotelu Dr Irena Eris Hotel Spa Mazury Wzgórza Dylewskie widzimy, że strona jest bardzo poprawnie skonstruowana. W wielu miejscach pojawia się wezwanie do działania (przycisk do rezerwacji), na dole oferty jest propozycja podobnych ofert. Na górze mamy jednak całe hotelowe menu, co może zachęcać gościa do „ucieczki” ze strony z ofertą. W ten sposób wygląda jednak większość podstron ofertowych hoteli i to jest naprawdę ok 🙂
Landing page oferują też systemy rezerwacji online. I tu jest już lepiej, ponieważ w zasadzie oferta skłania bardzo mocno do dokonania rezerwacji. I jest skupiona na tej jednej konkretnej ofercie. Informacje ogólne znajdują się na samym końcu oferty. A na górze jest to, co jest najważniejsze, czyli możliwość sprawdzenia dostępności w interesujących nas datach. Doskonale swoje strony lądowania ma opanowany Profitroom:
Oferty ad hoc
Zdarza się bardzo często, że hotel czy hotelowe spa lub restauracja tworzą na bieżąco ciekawe oferty czy eventy, które trzeba szybko wypromować. Brakuje wtedy czasu na tworzenie nowej podstrony hotelowej. A często po prostu hotel nie robi tego sam. Musiałby zlecić budowę podstrony osobie lub firmie zewnętrznej, co trwa oraz niemało kosztuje. Jest jednak ciekawy sposób, który oferuje system reklamowy Facebooka, aby samodzielnie, szybko i zupełnie za darmo stworzyć własny mini landing page.
Kolekcja, kanwa
Dzięki tej opcji tworząc reklamę na Facebooku możesz kierować odbiorców do prostej mini stony (tzw. kanwy), którą sam skonfigurujesz. Odbiorca natykając się na post reklamowy (tzw. kolekcję) na Facebooku, po kliknięciu zostanie przeniesiony do Twojej kanwy. Tak wygląda to w uproszczeniu:
Oczywiście kanwę możesz stosować do przekierowania użytkownika dalej, tak jak to ma miejsce w przypadku reklamy hotelike – klikając w SPRAWDŹ WIĘCEJ użytkownik prokierowany jest na stronę zapisu na kurs online.
Rozwiązanie to jednak szczególnie polecam tym, którzy chcą promować ofertę, a nie mają do niej stworzonej żadnej podstrony. Na tej mini stronce możesz bowiem umieścić wszelkie informacje, włącznie z danymi kontaktowymi. Możesz zamieścić film/obraz, do tego 4 obrazy w formie karuzeli oraz oczywiście dowolnie skonstruowane teksty wraz z odpowiednimi wezwaniami do działania jak np. adres email czy numer telefonu.
Z takich oto elementów możesz zbudować swoją kanwę:
Tylko na mobile
Tak, kanwę możesz wyświetlać jedynie na urządzeniach przenośnych. Jest to zdecydowanie ograniczenie w stosunku do „prawdziwych” landing pages. Pamiętając jednak jak wiele osób surfuje dziś w sieci z poziomu swojego smartfona, jest to z pewnością format reklamowy warty Twojej uwagi.
Menedżer reklam
Reasumując: kolekcja jest formatem reklamowym dostępnym w Facebookowym Menedżerze Reklam. Cel kampanii, jaki musisz sobie obrać aby móc skorzystać z tej opcji to Ruch (czyli nastawiamy się na kliknięcia). Cele reklamowe związane z konwersjami również posiadają tę opcję, ale skupmy się na najprostszym i najchętniej wykorzystywanym celu, jakim są właśnie kliknięcia. Kolekcja wygląda w newsfeedzie użytkowników w taki sposób, jak na poniższym zdjęciu: (główne zdjęcie/wideo) a pod nim 4 miniaturki zdjęć (kolekcja).
Kanwa natomiast jest to mini landing page na którym ląduje użytkownik po kliknięciu w reklamę typu kolekcja.
Jak utworzyć własny mini landing page?
Przede wszystkim należy posiadać konto reklamowe na Facebooku i tworzyć reklamy przy pomocy Menedżera Reklam. Jeśli korzystasz z tej opcji dalej jest już prosto. Wybierasz za cel reklamy Ruch, a format Kolekcja. Jeśli nie miałeś do czynienia z Menedżerem Reklam i chciałbyś się nauczyć samodzielnie tworzyć między innymi takie reklamy, zapraszam do zapisania się na listę oczekujących na mój kurs online: Skuteczna Reklama na Facebooku.
Jeśli zainteresował Cię ten artykuł i chcesz być na bieżąco z treścią, która będzie się tu pojawiać, zapisz się na nasz newsletter. W prezencie otrzymasz linka do Skarbnicy przydatnych szablonów, które ułatwią Ci pracę.
Myślisz, że ta wiedza mogłaby się przydać jeszcze komuś? Podziel się tym artykułem ze znajomymi.
Pozdrawiam!
Ania