Wow The Guest, czyli bank pomysłów * HoteLike - marketingowe rozwiązania dla hoteli i restauracji Skip to main content

Wow The Guest, czyli bank pomysłów

Wow The Guest, czyli bank pomysłów

Dzisiejszy artykuł kiełkował w mojej głowie od kilku(nastu) ładnych tygodni. Od początku semestru prowadzę bowiem zajęcia z „Jakości Usług Hotelarskich i Gastronomicznych” na Wyższej Szkole Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku. Uczę studentów aktywnego i kreatywnego szukania sposobów na poniesienie jakości przede wszystkim obsługi gościa. Przygotowując się do zajęć cofnęłam się pamięcią do własnych doświadczeń – studenci najlepiej się skupiają na tym, co się do nich mówi, kiedy przytacza się przykłady z życia wzięte 😉  

 

Wow The Guest

 

O tej idei napisałam artykuł ponad rok temu. Znajdziesz go tutaj. Jednak w ostatnim czasie spotykam się z tyloma znakami z całego wszechświata, które krzyczą do mnie: ROZWIŃ TEN TEMAT! Stąd dzisiejszy wpis, ale też i zupełnie nowa inicjatywa. Dotrwaj do końca, a dowiesz się co mam na myśli 🙂  

 

Szkolenie

 

Ostatnio przyszło mi przeprowadzić szkolenie z radzeniem sobie z negatywnymi opiniami gości i moim głównym przesłaniem w tym temacie jest: „lepiej zapobiegać niż leczyć”. I to naprawdę działa! Jeśli masz doświadczenie w swojej pracy, możesz z łatwością przewidzieć pewne sytuacje, w których goście mogą poczuć się mniej komfortowo.

Jeśli kładziesz gościa nad salą, w której w nocy odbywać się będzie głośna impreza, możesz zakładać, że gość się będzie skarżył. I zamiast zostawiać bieg wydarzeń samemu sobie (i biednego recepcjonistę nocnego w potrzasku), możesz wyjść do gościa z inicjatywą. To tak samo jak w bloku idziesz do sąsiadów z butelką wina, aby uprzedzić ich, że będziesz dziś organizować głośną imprezę. Jak nie pójdziesz sąsiad najpewniej nie wytrzyma i zadzwoni na policję. Jak pójdziesz, będzie mu co prawda mniej komfortowo, ale z pewnością szanse na to, że będzie robił awanturę maleją. Tak samo będzie z niezadowolonym gościem. Każdy z nas lubi być przygotowany choćby psychicznie na niefajną sytuację. A gdy bez wyjaśnienia jesteśmy zaskakiwani, reagujemy atakiem.

 

Nowe Trendy w Turystyce i Jakub Cyran

 

Kolejnym znakiem z niebios było dla mnie wystąpienie Jakuba Cyrana na Nowych Trendach w Turystyce w Gdańsku. Przedstawił on wiele świetnych historii, ale pokazał też pewien, jakże prawdziwy wykres:

 

 

 Service Recovery Paradox – czyli satysfakcja gościa jest wyższa gdy gdzieś w trakcie jego pobytu zdarzy nam się wpadka i wybrniemy z niej w sposób super pozytywny, aniżeli wtedy gdy nie zdarzy się nic szczególnego… Przypomniały mi się wtedy dwie historie – obydwie związane z noclegami w Polskich apartamentowcach.  

 

Poznań

 

W Poznaniu fuckup – w pokoju, który zarezerwowałam specjalnie dla lokalizacji (żeby być jak najbliżej dworca PKP Poznań Główny i zarazem MTP), w dniu przyjazdu magicznie popsuły się drzwi (hehe taaak znamy wszyscy pęknięte rury i popsute drzwi jak trzeba wykurzyć gościa z pokoju). Przemiła Pani nie dość, że zarezerwowała dla mnie pokój o wyższym standardzie w pięknej lokalizacji (rynek w Poznaniu) to jeszcze zafundowała mi przejazd taxi obniżając kwotę pobytu o połowę. Customer Service na piątkę, więc do dziś polecam każdemu!  

 

Warszawa

 

W Warszawie prosta prośba:

„Czy możecie przenieść mnie do innej lokalizacji Waszych apartamentów, gdyż nieco zmieniły mi się plany?”.

Pierwsza reakcja: „Nie. Zapłaciła Pani w opcji bezzwrotnej więc nie i koniec.”

„Ale przecież jesteście jednym właścicielem. Co to za problem aby w ramach jednej firmy przenieść mnie gdzie indziej? Pieniądze zostają przecież nadal w Waszej kieszeni.”

„Ok sprawdzę i oddzwonię.”

Po godzinie brak jakiegokolwiek kontaktu. Dzwonię sama. „I jak uda się mnie przenieść na Grzybowską?”

„Ojej miałem właśnie gości, którzy potrzebowali dostawki, musiałem ją nosić, zapomniałem. Zaraz się tym zajmę i dam Pani znać.”

Grrrr. Ok czekam. Na szczęście mam znajomych w Hiltonie na Grzybowskiej więc siedzimy i sobie rozmawiamy. Nie czekam sama na Dworcu Centralnym 😉 Po kolejnych 45 minutach jestem już śpiąca i gotowa udać się do pokoju. Tylko nie wiem cały czas gdzie mam iść – dwa kroki na Grzybowską czy przez pół miasta na Wilanów, gdzie mam swoją rezerwację. Już w zasadzie zamawiam taxi aby pojechać na ten Wilanów, ale postanawiam jeszcze raz zadzwonić do Pana.

„Ojej przepraszam. Tak zapraszamy Panią na Grzybowską. Rezerwacja już zmieniona. Zapomniałem do Pani oddzwonić”.

W tej sytuacji osiągnęłam to, czego chciałam, ale niesmak pozostał większy niż w przypadku Poznania, gdy nie osiągnęłam tego, na czym mi zależało.  

 

Nowa Inicjatywa „Wow The Guest. Bank Pomysłów”

 

Ostatnim znakiem i inspiracją dla naszej nowej inicjatywy jest artykuł, który przeczytałam „How A Luxury Brand Spends 10 Minutes A Day To Create Five-Star Service”. The Ritz Carlton wprowadził procedurę 10 minutowych codziennych spotkań, podczas których pracownicy dzielą się ze sobą historyjkami o tym, jak udało im się wywołać efekt „wow”. Warto przeczytać – bardzo inspirujący materiał!

 

Ostatnio celowo zadałam Wam pytanie na fanpage’u @hotelikepl na Facebooku:

 

 

 

 

Głosów wprawdzie nie było za wiele (eh te zasięgi na FB), ale w gronie głosujących mamy przeważającą większość osób, które myślą o tym, jak zaskoczyć pozytywnie swoich gości. PODZIELCIE SIĘ SWOIMI HISTORIAMI! Potraktujcie to jak zabawę, myślcie codziennie jak wywołać efekt WOW na swoim gościu i wysyłajcie pomysły do naszego Banku Pomysłów!

 

Stworzyliśmy do tego platformę. Przesyłajcie swoje historie na hello@hotelike.pl (z dopiskiem „wow the guest – moja historia”). Możesz zostawić nam inspirację anonimowo, ale możesz też podać imię i nazwę obiektu. Najciekawsze historie opublikujemy na naszym fanpage’u i w grupach na Facebooku i LinkedIn! Niech to będzie miejsce prawdziwej inspiracji dla Was! Na dobry początek jedna historia ode mnie. To co? Ktoś ma lepszą? 🙂

 

KLIKNIJ W OBRAZEK I PRZEJDŹ DO PLATFORMY WTG:

 

 


 

Mam nadzieję, że mój dzisiejszy artykuł pomoże Ci wprowadzić do swojej obsługi gości jakieś mniejsze lub większe zmiany.

Jeśli spodobał Ci się ten artykuł i chcesz być na bieżąco z wiedzą od hotelike.pl, zapisz się na nasz newsletter. W zamian otrzymasz dostęp do Skarbnicy Szablonów, które ułatwią Ci codzienną pracę.

Jeśli chcesz pomóc nam szerzyć ideę Wow The Guest, udostępnij artykuł w swoich mediach społecznościowych.

Pozdrawiam i powodzenia zaskakiwaniu gości! Ania

You may also like

Savoir Vivre podczas spotkań biznesowych

Jesień to czas kiedy wielu hotelarzy wyrusza na branżowe konferencje, spotkania czy targi. Podczas takich...

Hotelowy Power Day – to nie konferencja, to wartościowe szkolenie

Hotelowy Power Day (spotkanie organizowane przez Violettę Hamerską) - o tej konferencji miałam okazję jedynie...

6 grzechów głównych, które popełniają osoby odpowiadające na opinie gości

Umiejętność odpowiadania na opinie gości to wielka sztuka. Sztuka empatii, opanowania, sprytu i sprzedaży –...

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*