Postanowiłam rozłożyć na czynniki pierwsze temat, który rozgrzewa od kilku tygodni branżę hotelarską, a mianowicie współpracę hotelu z blogerem. Moja analiza skupi się na marketingowym podejściu do tematu – czyli po prostu czy hotelowi takie współprace są do czegokolwiek potrzebne oraz jak dobrać odpowiedniego blogera do współpracy. Nazwijmy rzeczy po imieniu Zacznijmy od...
Nowy Rok przywitał nas marketingowców wielką „bombą” od Facebooka. Gigant z Menlo Park w kalifornijskiej Dolinie Krzemowej zmienia diametralnie zasady gry i niestety będzie nam trudniej. Na czym polegać będzie zmiana? 11 stycznia Mark Zuckerberg wydał oświadczenie, że zmienia zasady pojawiania się postów na naszych tablicach. Motywatorem tej decyzji są podobno głosy od...
Steve Jobs był niewątpliwie wyjątkową osobowością. Do dziś ma swoich wielkich zwolenników, a wręcz miłośników oraz wielkich przeciwników. Niezależnie od tego do której grupy się zaliczasz, nie ulega wątpliwości, że Steve Jobs na zawsze i bezpowrotnie odmienił nasz świat. To dzięki niemu komputery mają dziś piękne czcionki. To on wprowadził do PC-tów system graficzny. To...
Kiedy zasiadam do pisania tego artykułu jest 29 grudnia. Jesteśmy na końcówce roku 2017. Kiedy go opublikuję będzie już pewnie 2018 rok. Czy w pracy hotelarza przełom roku ma jakiekolwiek większe znaczenie niż przełom sierpnia i września lub maja i czerwca? Teoretycznie nie. Jednak, jak w wielu innych firmach, to właśnie rok jest dla nas...
Reklama w Tripadvisor - najpopularniejszym serwisie przeznaczonym do dodawania oraz sprawdzania recenzji hoteli czy restauracji była dotychczas nieco ograniczona i dość skomplikowana. Aby pojawić się w wynikach wyszukiwania na pierwszej stronie czy na pierwszych miejscach trzeba było sobie na to po prostu zapracować opiniami. Wielki ukłon w stronę restauratorów Od niedawna Tripadvisor wprowadził...
9 listopada miałam okazję opowiedzieć uczestnikom konferencji Hotel Marketing Conference o tym w jaki sposób przekuć hotelowy fanpage w miejsce, które generuje rezerwacje. Dla wszystkich, którzy nie mieli okazji uczestniczyć w konferencji, dla spóźnialskich albo tych, którzy nie zdążyli wrócić z lunchu na moją prelekcję, przygotowałam ten materiał w formie pisanej. Temat jest...
Jesień to czas kiedy wielu hotelarzy wyrusza na branżowe konferencje, spotkania czy targi. Podczas takich eventów przychodzi nam odbyć mnóstwo ciekawych rozmów, bierzemy udział w bankietach i spotkaniach networkingowych. Często po prostu podczas przerwy na kawę prowadzimy dyskusje, poznajemy nowych ludzi i wymieniamy się podglądami. Ten czas to dobra okazja aby zacieśniać stare i budować...
Wiele osób pyta mnie o umowę - czy mam jakiś dobry wzór, żeby była nie za długa, ale zawierała najważniejsze punkty i warunki. Żeby zabezpieczała hotel na wypadek wszelkich nieprzewidzianych sytuacji. Wiadomo jest, że przy każdej współpracy z klientem czy gościem jesteśmy elastyczni, wiele wybaczamy i wiele odpuszczamy. Ale... są sytuacje kiedy naprawdę nie chcemy...
Posty na hotelowym czy restauracyjnym Facebooku powinny spełniać minimum trzy role. Nasz fanpage powinien: informować inspirować angażować I o ile z informacyjnymi postami nikt nie ma problemu (wszelkie oferty, nowe wydarzenia czy usługi, albo ważne informacje dla gości), inspirować też coraz lepiej potrafimy, o tyle z zaangażowaniem jest słabo. Prawda jest taka, że fanpage hotelu...
Cześć! Dziś chciałabym dać Ci do ręki narzędzia marketingowe. Są to aplikacje, wtyczki bądź pogramy, które ułatwiają pracę oraz udostępniają marketerom masę bardzo cennych informacji. Część z nich pewnie znasz, ale założę się, że większość będzie dla Ciebie olśnieniem. Pamiętam moje czasy w Działach Marketingu czy Sprzedaży hoteli – gdybym wtedy wiedziała ze mam...
Najnowsze komentarze