Co sprzedaje hotel / restauracja? Z punktu widzenia Klienta generalnie jest to DOŚWIADCZENIE. Poruszałam ten temat dość szeroko w artykule Za co płaci Gość Hotelowy? I właściwie naszym najważniejszym zadaniem jest sprzedać takie doświadczenie, aby Gość chciał za nie zapłacić i aby pamiętał o nim długo oraz pragnął przeżyć je znów i jeszcze raz i...
Prowadzenie restauracji to niezwykle skomplikowany biznes. Dobry manager musi zatroszczyć się dziś o odpowiednie zaopatrzenie, perfekcyjną obsługę klienta, perfekcyjne dania, zatrudnienie personelu o odpowiednich predyspozycjach (choć stanowisko „Kelner” wydaje się być idealne dla pierwszego lepszego studenta, to tak naprawdę do „gastrobandy” pasują nieliczni) oraz oczywiście o odpowiednią promocję. Po latach doświadczeń, wiele z powyższych działań...
W poprzednim artykule (AIDA w hotelarstwie) pisałam o modelu AIDA (Attention-Interest-Desire-Action) na podstawie którego możecie budować już skuteczne przekazy reklamowe. Przy kroku Action pojawił się problem mierzalności. Nie zastanawiałeś się nigdy "Czy moja kampania reklamowa hotelu działa?"? Nie zastanawiaj się dłużej, zacznij mierzyć! Dlaczego warto mierzyć? Mierzalność kampanii marketingowych jest kluczowym jej aspektem. Zastanówmy...
Dziś pokusiłam się o napisanie artykułu o modelu AIDA w reklamie hotelu. Model, o którym uczył się każdy marketingowiec w szkole, postanowiłam nieco wzbogacić według mojej najlepszej wiedzy tak, aby stał się dla Waszych obiektów jeszcze bardziej skutecznym narzędziem do produkcji niezapomnianych reklam. Momenty Najpierw słów kilka o AIDA. Jest to model, według którego...
Jesteś właścicielem hotelu, Managerem Sprzedaży lub prowadzisz marketing hotelu. Twój cel to sprzedać jak najwięcej pokoi, po jak najkorzystniejszej cenie. A więc sprzedajesz. Tworzysz oferty handlowe, pakiety pobytowe, organizujesz przeróżne imprezy, nawiązujesz współpracę z pośrednikami, na ich łamach publikujesz zdjęcia i opisy swojego obiektu itp. Prowadzisz fanpage, gdzie pokazujesz co dzieje się w obiekcie, jakie...
Magdalena, w poprzednim artykule "Jak sprzedawać przez telefon, część 1: sprzedaż aktywna", zdradziła Wam klika ważnych wskazówek jak wychodzić do klienta – czyli jak prowadzić sprzedaż aktywną przez telefon. Ode mnie dowiecie się dziś jak rozmawiać z organizatorem eventów, który sam do Was zadzwonił, aby po jednej rozmowie stał się Waszym Klientem. Podstawy Oczywiście bądź...
Agnieszka biegała nerwowo po domu. "Gdzie jest ta cholerna biała koszula?". Była spóźniona. Zaspała. Po raz pierwszy od Nie Pamięta Kiedy! Wróciła wczoraj do domu po dwudniowym evencie w Mikołajkach. Impreza się świetnie udała, ale wróciła do domu skonana. A stęsknione dzieciaki rzuciły się na nią jakby nie widzieli się co najmniej rok! Zabrała ich...
Nam, hotelarzom, płakać się chce, gdy w bookingowej zakładce FINANSE zaświeca się cyferka 1. Prowizje odprowadzane do Booking.com przerażają. Jednak, parafrazując pewnie powiedzenie na język hotelarski: „Jeśli nie ma Cię w Booking to tak, jak byś w ogóle nie istniał”. Nie ma co ukrywać - Booking.com jest uznawany za najlepszy na świecie serwis typu e-commerce....
Umiejętność odpowiadania na opinie gości to wielka sztuka. Sztuka empatii, opanowania, sprytu i sprzedaży – czyli zestaw cech, które w ręku powinien posiadać każdy dobry Guest Relations Manager (najczęściej ten fach obejmuje w hotelu Kierownik Recepcji lub Marketingu i Sprzedaży, a zdecydowanym liderem w tym temacie powinien być Dyrektor Hotelu). Niestety w Polsce sztuka odpowiadania...
Niedziele są wielkim wyzwaniem w każdym obiekcie hotelowym, w Twoim pewnie też? W wielu obiektach, w których pracowałam obłożenie w niedziele sięgało kilku - kilkunastu procent (z wyjątkiem specjalnych wydarzeń albo wakacji w Sopocie). W tym artykule zastanowię się (i chciałabym byś Ty również to zrobił) nad bolączkami gości, którzy mieliby przyjechać do Twojego hotelu...
Najnowsze komentarze